Nog een paar plaatjes van deze kanjers:
Verschrikkelijk dat ze die plaatjes van die dino daar op hebben gezet.
3 likes
Voor mij echt too much.
Zou ze alleen kopen als ik toevallig in dat museum was geweest op vakantie.
Toch weer eens wat anders dan een koelkastmagneet
Datum had natuurlijk achterwege mogen blijven maar ik ze echt bijzonder geslaagd!
2 likes
Dit is een collab met de Japanse online RPG Fate/Grand Order. Buiten Japan en Korea speelt niemand dat, behalve een paar weebs, dus weer typisch een Nippon-only uitgave.
Wel flink aan de maat trouwens voor een model voor de Japanse markt
Voor méér foto’s, release datum, prijzen, specificaties en reviews…
Zie topic: nieuwe Seiko modellen 2025.
1 like
De keuze om het dino thema te verwerken in een chronograaf met Tachymeter ontgaat mij ook volledig ![]()
Wellicht konden de dinosauriërs destijds met de tachymeter de baan van de asteroïden berekenen en nog even genieten van hun laatste paar dagen op aarde.
Seiko wegen zijn vaak ondoorgrondelijk.
1 like
Lijkt wel kermis ![]()
Zoals eerder reeds geschreven: Niet mijn smaak,naar mijn gevoel perst Seiko zijn modellen uit als een citroen,verdien model zekers? Dompel ze allen in het multi kleurenbad,of voorzie ze van comic’s figuren en collaboraties etc.
Blijkt wel afzet te vinden,zeker als ge nog de toverstok van L.E. boven haalt.
Commercieel zekers,evolutie ?Blijven poen scheppen om te investeren in evolueren, lijkt mij logisch ondernemerschap voor zo’n gigant.
Dat een merk als Seiko nog steeds sluitingen met maar liefst twee micro verstelling bied kan ik echt niet bij.
Ze hebben zo veel mooie modellen maar heb al in geen jaren meer een Seiko gekocht nu er zoiets moois als On the fly sluitingen zijn.
QR pins kennen ze ook niet.
Zonde.![]()
2 likes
Mij houd het niet tegen om Seiko te kopen vanwege origineel en super kasten,maar zekers wel heb je een punt ,wat jij aanhaalt,inzake de sluitingen en andere bracelet verbeteringen, waar vele micro brands moeiteloos aan voldoen blijft Seiko achterop ,en de kwaliteits issues hier en daar blijven hun prijzen dikwijls niet rechtvaardigen.Mij lijkt dat het verder innoveren voor zulk een horloge huis met tal van legendarische modellen ook niet evident is,maar de huidige horloges upgraden naar het beste microbrand niveau zou toch een must moeten zijn.
Nou dat inderdaad. Ik merk dat ik niet meer zo geneigd ben om naar “premium” merken te kijken die niet echt mee gaan met de tijd, maar wel het volle pond -of meer- vragen.
Beetje nuance hierin, wij horloge gekkies zijn natuurlijk maar een klein deel van de Seiko kopers wereldwijd dus je zou ook kunnen zeggen dat zolang het genoeg verkoopt ze het niet hoeven aan te passen.
1 like
Dat een microbrand in staat is om een sluiting met snelverzet te maken is niet zo raar, maar vaak zijn dat plakken van 4cm breed en 5mm dik die ik niet onder de pols wil hebben. Sterker nog, dat is bij de grotere merken ook zo.
Ik stel mijn (Grand) Seiko’s met kleine sluitingen zonder snelverzet juist erg op prijs, omdat ze lekker zitten en niet te groot zijn. Dat geldt overigens ook voor m’n Cartier. Dus nee, niet iedere horlogeverzamelaar of hobbyist gaat mee in de hetze.
Die microbrands bestaan ook maar bij de gratie dat Seiko, Selitta en Citizen ze uurwerkjes verkopen. De R&D, ontwikkelkosten en alle uurwerktechnologie ligt bij een erg klein aantal providers in de markt.
Seiko maakt al heel, heel erg lang horloges met een totaal eigen smoel, vormtaal en vibe. Daar komt bij dat ze elke uurwerktechnologie onder de zon kunnen maken, van quartz tot solar, tot spring drive, tot high-beat uurwerken, chronografen en constant force tourbillons aan toe, en alles er tussen in.
Zo lang ze ontwerptechnisch en uurwerktechnisch zo bezig blijven maal ik niet om de clasps.
5 likes
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. De sluitingen van mijn Citizens zijn ook klein, comfortabel en mooi. Ik heb 1 horloge met zo’n grote, verstelbare sluiting en die band draag ik simpelweg niet omdat ik het zo ontzettend lelijk vind.
3 likes
Yup. Ik heb ze in het verleden ook gehad, en die zijn allemaal weg gegaan. Daarom hik ik ook tegen de aankoop van een Rolex OP aan, ik vind de sluitingen heel erg lelijk, en de manier waarop je ze opent heel erg skeer , zo met je nagel, zonder knoppen.
Wel zou ik graag iets meer taper zien op (Grand) Seiko banden. Dat wel.
A propos nuance,
Binnen de groep liefhebbers van horloge verschilt men genoeg van inzicht om niet over “ons” te kunnen spreken. Dat is eigenlijk ook het mooie aan de hobby.
2 likes
Geen ervaring met die banden en ze zijn ontzettend kwalitatief lees ik maar vanwege deze opmerking zou ik die Rolex lekker uit je hoofd zetten.
Ik kan ontzettend genieten van je mening en bijdragen hier op het forum maar man man soms gaat het ook werkelijk nergens over.
Maar goed dat zeg IK niet WIJ want daarvoor verschillen we binnen de groep liefhebbers te veel van mening.
Het is trouwens horloges ![]()