Nieuwe Grand Seiko

Ook mooi… al vind ik m wel wat weg hebben van mijn Omega Seamaster Aqua Terra. Of roep ik nu iets heel raars?

8 likes

Mwoah meer een bochtige weg dan een AT :grin:

1 like

Dankje.

Nu kan ik de Aqua Terra nooit meer zien zonder dat ik er van overtuigt ben dat ie de afwerking rond het datumvenster is verloren.

9 likes

Ik kan maar niet wennen aan die afgeknipte uurwijzer :confounded:

6 likes

Ik ook niet. :neutral_face:

2 likes

Aziaten noemen dat een hommage :joy:

1 like

Ook niet mijn cup of tea

Deze seiko lijkt er meer op tbh… alleen is daar het datumvenster wel afgewerkt.

En 59k :flushed: is een beste prijs. Gelukkig hebben ze ook een witte variant voor €9.000…

1 like

Daar heb je een punt, edoch ist een fantastische klok. Kan er lang naar straten :heart_eyes:

Nee, dat zijn totaal andere horloges.

Zo hebben ze bij de AquaTerra de urenwijzer niet verneukt, en bij de Grand Seiko wel.

Grappig. Seiko begint steeds leuker te worden, Grand Seiko brengt momenteel oninteressante dingen uit. Dat was zes maanden geleden nog omgekeerd. :slight_smile:

Nu moeten we niet net doen alsof de AT zo’n baanbrekend ontwerp is, he? Ik bedoel het is gewoon een standaard rond sporthorloge met een wat skere afwerking van het datumveld. Het meest unieke aan die AT zijn de wijzers, althans in mijn hoofd.

Want zo kun je ook zeggen dat de AT en GS hommages zijn van de JLC Master Ultra Thin, of misschien juist wel van, weet ik veel, de SARB033 of een willekeurige OP met zwarte plaat. :slight_smile:

2 likes

Afwerking rond het datumveld? Waar zie jij afwerking? :see_no_evil:

Zoals James May zou zeggen: ‘dat had ik nog netter gekund met een bulldozer’.

Leuk weggetje :slight_smile:

Prachtig horloge, dat heeft die zeker gemeen met de AquaTerra.
Verder vind ik ze wel verschillend genoeg om naast elkaar te bestaan.

Ik vind het echt een schitterend horloge…totdat ik dit lees

en nu zie ik niets anders meer…

Bedankt! En door…

3 likes

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedoold…:zipper_mouth_face:

3 likes

Op zich niet maar dan is ie te vergelijken met elk willekeurig horloge met ronde kast en datum op 3 uur. Het ontwerp van de wijzerplaat doet me wel hier aan denken:

3 likes

Je hebt gelijk. Ik probeerde het niet te zeggen, maar m’n vingers gleden spontaan over m’n toetsenbord en dit was het resultaat.