Nieuwe Grand Seiko's

Ik ben momenteel in Japan en heb een aanbod gekregen voor een Grand Seiko Shunbun voor ongeveer €3.900(nieuw bij de Grand Seiko). Een geweldige prijs, maar deze reis heb ik al een gelimiteerde SBGE305 (1 van 1.300) en een SBGA465 Snow White gekocht. Dit zijn bovendien mijn eerste serieuze horlogeaankopen ooit.

De Snow White staat mij persoonlijk net iets beter dan de Shunbun en ik vind de witte wijzerplaat ook mooier. Toch blijft de Shunbun trekken, vooral omdat €3.900 een uitzonderlijk goede prijs is.

Mijn twijfel komt eerlijk gezegd ook doordat ik erg hebberig word van zulke goede Japanse deals. :sweat_smile: Ik vraag me af of ik de Shunbun echt wil hebben, of vooral bang ben om een koopje mis te lopen. Daarbij zijn dit ook meteen mijn eerste horlogeaankopen, dus misschien is het verstandiger om eerst van deze twee te genieten.

Wat zouden jullie doen? Nog een derde Spring Drive erbij, of tevreden zijn met de SBGE305 en Snow White?

9 likes

Lekker de 3e erbij kopen. GS zijn top horloges.

Ohja, vergeet je de btw niet als ze je tasje gaan controleren? :wink:

Gewoon doen. Voor zo’n bedrag kan je er echt geen buil aan vallen. :+1:

Inderdaad doen, ik heb destijds veel meer betaald in de EU wel te verstaan :+1:t2:

Ik zie 2 rode vlaggen, maar als jij daar desondanks 4k tegenaan kan en wil smijten, dan kan je voor dat geld geen slechte koop doen.

Hoe je daarmee omgaat moet je zelf weten, als je maar rekening houdt met ruim 2k (natte vinger) aan btw -

Moet nog kijken wat het slimste is om te doen. Doos los opsturen en de horloges dragen.

Nadat je ze netjes hebt aangegeven bij de douane -zoals het immers hoort- is de deal al aanzienlijk minder. Fraude plegen moet je niet willen mijns jnziens.

Alle drie :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Een nieuwe shunbun voor minder dan 5k is niet slecht dacht ik… Ik ben eigenlijk verbaasd dat 'ie nieuw bij de dealer ligt, ik heb ze niet gezien - op een pop-up stand op het vliegveld na. En die was geen €3900 als ik het juist herinner…

giphy-2

3 horloges, 2 polsen, dat wordt lastig

1 like

Een derde pols :speak_no_evil:

Was special 15% extra korting invbm het 1 jarig bestaan van de winkel, in een plaatsje nabij Osaka. Hij staat nog voor mij vast tot morgen.

Reis met nog 2 andere :slight_smile: !