Nieuwe Gröne horloges uit Oldenzaal

Ik heb de vorige gehad en moet zeggen dat ik het horloge erg goedkoop aan vond voelen; het logo op de wijzerplaat en de kast konden mij niet imponeren.

Daarnaast was het na de bestelling erg lang stil. Nadat ik een mail had gestuurd kreeg ik bericht terug dat het nog enkele weken ging duren, maar geen concrete planning. Daarnaast wordt alles door een partner in Singapore verzorgd. Gaf mij de indruk dat het dus gewoon een simpel Aziatisch horloge is, daar ook geassembleerd.

4 likes

Ik ben bang van niet…

1 like

What ik niet zo like is dat allover het horloge Engels en Dutch through elkaar written staat.

16 likes

Hoeveel ging de Angelier HFLE ook al weer kosten? Die had ik liever gehad dan deze voor 3k. Of gewoon een leuke Longines of zo voor dat geld. :man_shrugging:t3:

Geinig typfoutje ook op de site

Edit: die oranje ring tussen glas en bezel vind ik wel een geinig design idee trouwens. Ben benieuwd of we dat vaker gaan zien

4 likes

Haalt het hele merk Gröne onderuit.
Imo een ali horloge!:watch:

2 likes

Zoizo zeer onprofessioneel…

Doe mij deze maar, binnenkort in het blauwe gedeelte net als de vorige :thinking:

1 like

Met Gröne maken ze alleen maar dit soort horloges he? Met Grönefeld maken ze de echte horloges.

4 likes

Weinig aan. Skip.

1 like

Dat zijn toch de 2 broers of niet, ben ik wel eens geweest bij hun…

1 like

Nee dit mag niet. Maar er mag wel meer niet, zoals de prijs enkel ex BTW noemen. Of een ‘re-stocking fee’ berekenen bij retouren.

Alles bij elkaar een grote

naar de Europese consument.

Geen mooi horloge IMHO trouwens, maar de hele website lijkt op de Amerikaan gericht te zijn.

8 likes

Happens hier op het forum ook erg often

2 likes

Dat is gewooon de pakking vermoed ik

Jammer dat Grönefeld dan zo duur is,wat niet wil zeggen dat het niet waard is.

Dat zijn de gebroeders inderdaad, verantwoordelijk voor zowel Grönefeld als Gröne.

2 likes

Dan is het wel flauw dat ze in de hele marketing zo schermen met “Oldenzaal”. Of dat moet een stadje in Singapore of China zijn?

1 like

Ik lees dit hier zo eens door, incl. die gare schroef, persoonlijk dacht ik eerder dat dit wel een horologisch stukje Nederlands vernuft was. Linksom, rechtsom, het is toch gelinkt aan het “grote” Grönefeld. Als ik het topic lees zou ik mij Grönefeld in ene toch echt wel wederoverwegen. Mijn mening :nerd_face:

1 like

Bij online aankopen heb je naar Nederlands recht als consument in principe een herroepingsrecht. Dat is dwingend recht en daarvan kun je als verkoper dus niet afwijken. Er zijn wel een paar uitzonderingen op het herroepingsrecht. Een van die uitzonderingen is als het een maatwerkproduct zou zijn. Een limited edition horloge is dat niet direct vind ik. Hier probeert de verkoper dus hoogstwaarschijnlijk iets te doen wat niet mag/kan. Dit alleen al geeft mij weinig vertrouwen in de verkoper. Maar goed, ik vind het toch al geen mooi horloge.

3 likes

Wat mij betreft is dit puur een verdienmodel om op naam en kenmerken te verdienen op de haute horlogerie waar ze alom voor worden bewonderd en gerespecteerd. Voor dit wat mij betreft liever een Staudt.

1 like

Ik word er niet echt warm of koud van. Heb liever een @Brunmontagne :wink:

4 likes