Ik heb de vorige gehad en moet zeggen dat ik het horloge erg goedkoop aan vond voelen; het logo op de wijzerplaat en de kast konden mij niet imponeren.
Daarnaast was het na de bestelling erg lang stil. Nadat ik een mail had gestuurd kreeg ik bericht terug dat het nog enkele weken ging duren, maar geen concrete planning. Daarnaast wordt alles door een partner in Singapore verzorgd. Gaf mij de indruk dat het dus gewoon een simpel Aziatisch horloge is, daar ook geassembleerd.
Ik lees dit hier zo eens door, incl. die gare schroef, persoonlijk dacht ik eerder dat dit wel een horologisch stukje Nederlands vernuft was. Linksom, rechtsom, het is toch gelinkt aan het “grote” Grönefeld. Als ik het topic lees zou ik mij Grönefeld in ene toch echt wel wederoverwegen. Mijn mening
Bij online aankopen heb je naar Nederlands recht als consument in principe een herroepingsrecht. Dat is dwingend recht en daarvan kun je als verkoper dus niet afwijken. Er zijn wel een paar uitzonderingen op het herroepingsrecht. Een van die uitzonderingen is als het een maatwerkproduct zou zijn. Een limited edition horloge is dat niet direct vind ik. Hier probeert de verkoper dus hoogstwaarschijnlijk iets te doen wat niet mag/kan. Dit alleen al geeft mij weinig vertrouwen in de verkoper. Maar goed, ik vind het toch al geen mooi horloge.
Wat mij betreft is dit puur een verdienmodel om op naam en kenmerken te verdienen op de haute horlogerie waar ze alom voor worden bewonderd en gerespecteerd. Voor dit wat mij betreft liever een Staudt.