Als anglist ben ik hiervan op de hoogte. Ik ben een veteraan van de “deployment oorlogen” op TimeZone in de jaren '90
Ze leggen het zelf gewoon uit.
M.a.w. die grone is in principe en snelle fix. Dito voor alle andere horloges die ca 3500€ ex btw kosten.
Beetje de tudor van Oldenzaal.
Alles voor de marketing en om te zorgen dat ze in beweging blijven ![]()
Ik ken deze maker niet maar ik zie wel grote overeenkomsten met de ETA 7750 familie?
Zal een beetje hetzelfde verhaal zijn als bij Sellita, of die andere matige ETA-kloon (ja sorry, eigen ervaring) waarvan ik even de naam niet op kan hoesten. De patenten zijn verlopen, dus ze mogen gewoon de boedel van ETA/Valjoux (maar net niet exact, dat merk je als je ETA-onderdelen in een Sellita wil stoppen) kopiëren.
Tof ![]()
Ik heb zelf een GRØNE Tim’s One (de zilveren). Het design en kleuren spraken mij enorm aan.
De zilver/grijze tint past echt overal bij. Omdat de dial zo neutraal is kan je er vrijwel elke kleur band opzetten en is het makkelijk te combineren met elke outfit.
Deze Moment Meter lijkt wel het tegenovergestelde en jammergenoeg niet mijn stijl, het zij zo. De kleuren zijn erg vrolijk, maar voor mij juist lastig te combineren en te druk voor dagelijks gebruik.
Hoewel het niet mijn stijl is vind ik het wel leuk om te zien dat er veel verschil is. Dat maakt me nieuwschierig naar toekomstige releases. Misschien dat ze nog met een model komen die mij meer aanspreekt, maar deze sla ik over.
Een bedrijf wat sinds 1980 bestaat, als ik me niet vergis, en tot kort geleden volledig in handen was van Citizen. Ik las ergens dat LVMH er een aandeel in heeft gekocht, uweetwel, de mannen achter onder andere TAG Heuer.
Pardon, 1990.
Ik had dezelfde bron gebruikt, maar verkeerd gelezen.
Het was niet bedoeld als correctie maar voor het verhaal eromheen
Geen punt… Ik houd van fact checking, ook als het onbedoeld is.
![]()