Nieuwe Grönefeld

Vind de achterkant wezenlijk mooier dan de voorkant….

2 likes

Dat is natuurlijk geen gelijkwaardige vergelijking een Gronefeld met een Rolex of een Omega. Gronefeld is buitencategorie en dat zie je terug in de prijs.

1 like

Was leuk geweest als ze een stalen band hadden gemaakt ervoor

I gatcha :wink:

Het eerste wat ik dacht is goh, het heeft wat weg van de Polaris :grin:

8 likes

Welk artikel gaat het om?

1 like

heel cool, maar met zo’n diameter lijkt het net een sloopkogel vrees ik

Dus mooie sporthorloges maken is toch een vak… Wat een zeperd is dit zeg.

Vergeleken met hun andere modellen (Rementoire, Gronograaf etc) is dit toch een flinke deceptie?

Voor €50k slaat het helemaal nergens op. Het lijkt op een move om hun sterke naam in te zetten om snel geld te verdienen met een overpriced sporthorloge.

Of zie ik iets over het hoofd?

3 likes

Ik zie de overeenkomst niet zo. Beide stalen kast, zwarte wijzerplaat en lume, maar daar houdt de gelijkenis ook wel ongeveer op :thinking:

1 like

Was de indruk binnen de eerste 3 sec … Aanzet band naar kast, rubber band, opgelegde 12, kleur lume, zwarte dial met binnencirkel … Uiteraard zie ik wel het verschil :wink:

1 like

Jazeker.

Big maakt onverwacht een big comeback, de trend van klein naar kleiner lijkt nu toch echt voorbij.

1 like

Jammer zeg, ik vond dat kleine wel leuk. Zelfs met mijn pols (20,5).

Ik zie de overeenkomst helemaal niet :thinking:

3 likes

Echt originele wijzerplaat, althans nooit eerder gezien.

:point_up_2:t3:

:heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Ongeveer 10mm te groot

Zal het nooit kunnen betalen en ook niet dragen vanwege de afmetingen, maar mooi vind ik het wel

Uurwerk ziet er erg gaaf uit. Voor de rest is dit niet mijn smaak. Vind de andere horloges van Grönefeld een stuk mooier.

Ik zie een wijzerplaat van het niveau van JLC (of lager, zie bijv hoe onscherp de printing van ‘Netherlands’ is), een kast van het niveau Grand Seiko, en een uurwerk van het niveau ergens tussen Czapek en Lang Heyne. En dan op een rubberen band.

Een Lang Heyne Hektor kost €17k en heeft een mooier afgewerkte wijzerplaat en een uurwerk dat minstens zo mooi is afgewerkt als de Gronefeld. Plus een geïntegreerde band…

Ik ben erg nieuwsgierig waarom jij er wel €50k voor zou neerleggen? Mag je niet meer verwachten in die prijscategorie?

1 like