Nieuwe Grönefeld

Stel je voor als je groter hebt dan 45mm, pfoeh, wat zou je dan zijn. Megaman?

Weet ik zo even niet uit mijn hoofd maar het was hier op HF gepost door iemand. Het kwam er op neer dat ze hun ontwerpen doorstuurden naar een fabrikant in Zwitserland en dat ze de horloges dan als bouwpaketten in Nederland assembleerden. Het was geen gerucht want dat zei hun voorman zelf in dat artikel

Wel aan de prijs zeg, even afwachten wat m’n energierekening en de boodschappen gaan doen deze maand…

1 like

Ik heb het idee dat we hier naar renders kijken, niet foto’s. :thinking: Als dat zo is, is het wachten hoe ze er
in het echt uit zien.

:scream::scream::scream::grin::grin:

1 like

Dat is dus niet zo, de volledige finishing en afstemming van de verschillende onderdelen worden per uurwerk volledig in NL gedaan. Uurwerken worden 2 keer volledig in elkaar gezet, voordat ze verkocht worden.
Alleen ruwe onderdelen worden op specificaties van Gronefeld in Zwitserland geproduceerd. Dat is slechts een klein deel van het hele productieproces dus.

1 like

Maar is dat niet ongeveer hetzelfde als wat bij een (uitgebreide) service gebeurt?

Nee hoor, zeker niet bij de complexiteit van die uurwerken. Als je die onderdelen zomaar in elkaar schroeft krijg je geen goed werkend uurwerk hoor.

1 like

Waar koop je die Lang & Heyne voor dat geld?

1 like

Gaaf model, mooie kleurstelling, gemaakt in m’n woonplaats. Helaas te groot voor mijn pols en financieel gezien nooit haalbaar…

Deze nieuwe release is voor mij te groot en te duur en ik ben ook wel benieuwd waar deze lang und Heyne voor dat geld te krijgen is. Heb paar weken geleden geïnformeerd naar een Georg. In maart 2017 volgens a blog to watch

En nu (9 augustus 2022)

Die is gewoon €15 k (!!!) duurder geworden.

:scream:

Wat is de hoogte in millimeters?

@Joke

Is die vraag voor de ts (topicstarter) of voor mij ivm de Georg?

Voor de topicstarter -of eventueel voor iemand anders die het weet.

1 like

ja…

al blijft het lastig om horloges met elkaar te vergelijken vind ik hoor

Die Hektor is spijtig genoeg allang uitverkocht. Dat was in deze markt waar voor je geld. Kan ik niet van deze Delta zeggen bij x3 de prijs.

1 like

Ik vind 't cool, 45 mm ook tof. Als ik dat geld zou dokken dan toch potverdimme wel dat ze het vanaf de andere kant van het terras kunnen zien wat ik om de pols heb.

3 likes

ja had ik gezien inderdaad. ik was vooral nieuwsgierig naar het horloge, had deze niet eerder gezien. maar het is inderdaad een nette prijs voor een sporthorloge. jammer dan weer dat ze er maar 99 van hebben gemaakt.

gelukkig kun je hem nog via chrono24 kopen! (voor 80k :stuck_out_tongue: )

FTFY

1 like

Nee.

He-man