De trend van boven de 42 mm is hardstikke achterhaald en komt nog lang niet terug. We zullen ook niet snel teruggaan naar sub 36 mm, maar ik verwacht dat 38-41 mm nog geruime tijd de ‘sweetspot’ blijft.
Ik ben trouwens geen fan. Het geld heb ik er ook niet voor, dus daar zullen de broers niet wakker van liggen.
Nee, maar ze haken er wel op in, echte early adopters.
Klein, groot, mini, maxi, het is een golfbeweging.
Het wachten is nu nog op de terugkeer van de bandplooibroek
Ik kreeg gisteren een mailtje van Carl F. Bucherer. Zij hebben hun Manero chronograaf al een paar jaar met eigen uurwerk. Horloge is 43mm, maar nu brengen ze een versie in 40mm uit.
Wel jammer dat Bucherer hiermee komt nadat de trend weer omhoog gaat qua formaat. Van adopter naar failure
Mooie klok, of het 50k mooi is blijft lastig … meer voor de mannen bedoeld die echt niet meer weten wat ze met hun geld moeten
Ach en de maat maakt verder niet uit, je kunt wel met een trend mee gaan … maar voor dit soort aparte klokken is het denk ik goed om juist te doen wat ze zelf beoordelen wat mooi is en niet dat wat verwacht wordt.
Als voorbeeld , de bb58 in 39 schijnt de sweet spot te zijn.
Zie gisteren een foto voorbij komen bij iemand dat het pols vullend is … ja met een pols van 16/17 cm klopt dat wel.
Op mijn pols van 18,5cm gaat het maar mag het best een maatje groter en ligt de sweet spot eerder bij 42mm
De maat van 45mm is niet klein maar past mooi bij het ontwerp … zal op een mannepols ook prima staan
Iedereen kan wel roepen dat 39mm de sweet-spot is voor mannen …
Zie ik gisteren een foto voorbij komen bij een man dat de bb58 pols vullend is , ja dan heb je de sweet-spot wel te pakken op een 16/17cm pols.
Bij mij (18,5cm ) kan het maar oogt het klein … 42/43 lijkt het zelfde als 39mm bij die andere …
Verschil blijft, en mannen met (vrouwenpolsjes , als je over wanstallig begint kun je het krijgen) moeten beseffen dat er mannen met normale polsen zijn.
En omdat jij 45mm niet mooi vind is dat jouw mening …maar wanstallig ik vind dat iedereen het zelf moet weten zolang de lugs maar niet buiten de pols uitsteken !
Je ziet op de foto dat de lugs en de band meteen stijl aflopen, net als bij een Tuna of G bijvoorbeeld, die zijn ondanks hun formaat toch heel goed draagbaar door de goede pasvorm. Maar ik denk dat men zich niet perse hoeft vast te pinnen op 1 formaat, het mag van alles zijn naar gelang je stemming of de gelegenheid.
Dat komt perfect uit, dit horloge is ook voor die 90% niet bedoeld (en voor 90% van die overige 10% ook niet trouwens…)
De meest mooie vrouwen zijn ook niet weggelegd voor 90% van de mannen trouwens, maar dit geheel terzijde.
Klopt dat waren andere tijden, zie Rico Verhoeven denk ik niet snel lopen met een 35mm cartier tank (of nog kleiner) als ik het goed zie bij Ali.
Maar goed, beetje meegaan met de tijd als je een foto van nog eens 50jaar ouder pakt zul je zien dat de mannen met een 50mm zakhorloge in hun handen zouden staan