De Pioneer Perpetual Calendar
42,8 mm., 120 m. waterdicht, $ 39.900,00
Stoer klassiekā¦I like
Hmmm, ik weet het niet. Op de eerste foto lijken, waarschijnlijk door de lay out van de seconde dial, de wijzers boven het midden van de plaat te zitten. Markers zijn erg vet (in de klassieke betekenis ).
Erg mooi en lekker clean voor een perpetual calendar
Niet lelijk, hoewel ik de voorkeur geef aan de Endeavour- en Venturer-modellen. Maar voor alle drie de lijnen geldt dat de prijzen godgeklaagd zijn.
die miniwijzer geeft de maand aan denk ik?
Is wel mooie wijzerplaat ja, markers hadden ietsje minder gekund.
ja klopt, ik vind dat zo een misvormd stompje haha
Groot fan van de uitgeslepen lugs! Binnen een maand is het ƩƩn groot stofnest maar wat ziet er er mooi uit!
Ik vond 'm best mooi, totdat ik het prijskaartje zag⦠Maar als iemand nog een gulle donatie wilt doen, ik wil best mijn IBAN per PB versturen.
Eerlijk gezegd had ik hem met rankere wijzers en indices een stuk mooier gevonden, vermoed ik.
Maar goed, toch onbetaalbaar voor mij, dus het Moser & Cie waarschijnlijk roesten wat ik ervan denk
Tsjonge die miniwijzer was me nog niet eens opgevallen
Schitterend!!
tja, alleen datum noem ik nog geen āperpetual calenderā, dus ik ging eens goed zoeken⦠hahahaha
Gezichtsbedrog. Trek een rechte lijn door de indices op 3 en 9 en de as zit er precies op.
Prachtig ding. Klassiek, met speelse ontwerpelementen⦠De indices, wijzers, zijkanten van de kast⦠Allemaal prachtig en net even een tikkie anders dan anders.
42.8mm aan de grote kant, had 'm liever in 40mm gezien (of 39-39.5) maar daar staat eindelijk eens een fatsoenlijke 12atm WR rating tegenover.
Bij een andere merk zou ik het prachtig vinden, maar voor een Moser vind ik hem druk en groot. Moser heeft mooiere modellen in huis. Wat een pracht merk overigens
Ja, dat begrijp ik natuurlijk. Gaat me om het feit dat dit ontwerp dit gezichtsbedrog lijkt āaf te dwingenā.
Opmerkelijk dat dit zo klassiek wordt gevonden.
Wat is er nog meer klassiek aan dan:
secondenwijzer op subdial
de vorm van de secondenwijzer en de powerreserve meter?
Want dit is wat ik niet klassiek vind:
Vette indices
Dikke stippen ābovenopā de indices
vette wijzers (uren/minuten)
kroonvorm en formaat
kastvorm
powerreserve schaalverdeling
kastvorm (reliƫf aan zijkant)
De grove finish van bovenkant lugs
Vorm kastdeksel
Eindoordeel van een foto is moeilijk te geven. Wel gaaf merk.
als je naar het kaliber kijkt zie je dat er een schrikkeljaar-wiel is aangebracht, vandaar het perpetuelleā¦
Prachtig! Denk er om dat daar een brok techniek in zit.