Nieuwe H. Moser & Cie

De Endeavour Perpetual Calendar Purity

Geweldig mooi (imho) puur horloge… alleen dat stompje (maand indicator) … jammer.


.

Witgoud, 42 mm., 11,9 mm. hoog, 30 m. waterdicht, 7 dagen gangreserve, 50 stuks.

10 likes

Ik vind juist die maandindicator geweldig subtiel. Ik houd echter niet zo van wijzerplaten zonder indexen. Dat komt de afleesbaarheid vaak niet ten goede.

4 likes

Mooie klok en dat stompje valt toch wel mee vindt ik.
Het gangreserve wijzertje, als het dat is, stoort me eigenlijk veel meer.
Ik zou er prima mee kunnen leven overigens, mooie dresser.

groetjes Lenno

1 like

Erg mooi, alleen jammer van de datum en gangreserve indicator

1 like

Wat moet je ook met een datum op een perpetual calendar…

3 likes

Als ik eerlijk ben, vind ik deze dan nog veel mooier…

Dick

3 likes

De datum is erg lelijk gedaan.
Geweldig, een horloge waar de merknaam niet prominent op de dial “moet”.

1 like

Ik heb één van hun horlogemakers ik Zürich ontmoet omdat een vriend een aantal van dit merk bezit.
Eerlijk is eerlijk: prachtige stukken met een eigen,
brutale smoel. De wijzerplaten zijn iconisch te noemen, hun variant op de Apple Watch is ronduit hilarisch.

Vandaag stuurde hij mij dit filmpje: https://instagram.com/p/BRDBaxel81r/

Bril-jant

Ik ben fan.

2 likes

Ik vind de ovale vorm van de kast en de donkerblauwe textuur van de wijzerplaat erg knap. Het is dan erg jammer dat de aanwezigheid van de maandindicator (en datumvenster) het ontwerp de nek omwringt. Een klassiek en minimalistisch ontwerp staat het best met een symmetrische wijzerplaat.

1 like

Vind dat “stompje” geweldig. Prachtige, minimalistische oplossing om een volledige perpetual calender te realiseren. Perfect tegengif tegenover al dat protserige geweld uit de Haute Horlogerie. Ben duidelijk een Moser fan :yum:

1 like

Ik ook. En na 10 bier klapte die een beetje uit de school. Leuke avond was dat.

2 likes

Een zekere Olivier toevallig?

Geen idee. Had er ook genoeg op. Jong gastje iig. Had hem die dag zelf al ontmoet toen we bij Moser zelf waren.

1 like