Hmmm, de day-dateversies vind ik niet zo. De auto chrono vind ik wel aardig. Maar niet heel bijzonder. Vind bijvoorbeeld de PRS516 auto chrono een stuk fraaier en een heel stuk meer onderscheidend.
Een ander probleem voor dit model is dat imo Hamilton’s eigen Pan Europ chrono echt zoveel mooier en meer bijzonder is dan deze Broadway. En hij is nog goedkoper ook…
Toch vind ik deze nieuwe auto chrono niet per se ‘te duur’. We zijn door Swatch Group de afgelopen jaren gewoon een beetje verpest. Met Tissot, Certina en Hamilton boodt het bedrijf kwalitatief uitstekende horloges aan voor wel heel scherpe prijzen. Je ziet nu dat de nieuwe PRS-serie en ook deze Broadway qua prijs even 'n stukkie hoger zijn ingestoken (doordat in de hogere prijsregionen zoals bij Omega ook de prijzen maar blijven stijgen en hieronder dus ruimte ontstaat). Maar nog steeds zijn ze behoorlijk betaalbaar. Zeker t.o.v. de concurrentie. Want wat zijn nou bijvoorbeeld alternatieven als je op zoek bent naar een kwalitatief hoogwaardige auto chrono van een gerenommeerd Zwitsers horlogemerk?
Dat lijkt niet alleen zo. Dat is natuurlijk een feit.
Vandaar dat ik eerder al zei dat ik de Hamilton niet per se ‘te duur’ vind.
Maar de Carrera zit natuurlijk in een ander segment. Dat van de Speedmaster. En de Speedmaster is ruim twee keer tot ruim vijf keer zo duur als de Broadway. Dus ook in dat opzicht valt de prijs voor de Broadway wel weer mee, toch?
Overigens wel grappig dat Swatch Group, met de Broadway, nu een TAG Heuer hommage maakt.