Nieuwe Hamilton Intra-Matic Chrono

Da’s net een EMG :thinking:

1 like

Haha, maar dan met kwaliteit onderdelen en zonder leverproblemen :wink:

3 likes

Shit, weer iets om aan mijn lijstje toe te voegen…
Bedankt :sunglasses:.

1 like

Doe mij maar m’n originele aan 36mm. Daar zit wél een interessant werk in (cal. 11) :slight_smile:

2 likes

Heb je de originele? Foto a.u.b? :yum:

1 like

Erg fraai, prachtig ding. En 40mm is voor mij groot zat.

1 like

Heel erg gaaf deze…

1 like

Zo te zien had het eerste (originele) exemplaar dat ook

1 like

Ik zit al een tijdje naar dit model te kijken. De Limited edition die eerder uitkwam vond ik wat te groot. Maar ik ben al jaren (!) op zoek naar een mooie “panda” mechanische chronograaf van 38-40 mm. Ik had al in het verleden vaak naar de hamilton vintage chrono’s gekeken dus toen deze uitkwam moest ik hem wel overwegen. Ik vind het ontwerp super. De dikte is acceptabel voor een chronograaf. Een handopwinder zou een paar mm kunnen hebben gescheeld. Maar in praktijk vind ik handopwinders dan weer minder handig en een 7753 neemt nu eenmaal ruimte in.

Aanvankelijk telkens tegen mezelf gezegd dat ik hem te duur vond. Voor dit soort prijzen kijken veel mensen (ik ook) vaak naar wat exclusievere merken. Maar afgelopen week zag ik hem geheel toevallig “in het wild” (gebeurd mij nou nooit tenzij bij horloge-events e.d.) en vond hem zo tof bij die persoon dat ik hem maar heb besteld. Ik was eigenlijk voor iets anders aan het sparen, maar ja, zo gaat het :sweat_smile:. Gelukkig heb ik onlangs op het forum een aantal horloges verkocht die de aankoop enigszins rechtvaardigen.

Mocht er interesse naar zijn dan kan ik foto’s en bevindingen in dit topic plaatsen. Het is een vrij nieuw horloge dus ik weet niet of er al eerder ervaringen over zijn gedeeld. Vandaar deze post in een oud topic.

8 likes

Jazeker, vooral doen! Ik vind het ook een prachtding. Plaats vooral plaatjes en praatjes over de Intramatic chrono en maak gerust ook een NA topic aan. Ik kijk er iig naar uit.
Geniet van je aanwinst!!

:sunglasses:
Otto

1 like

Super gaaf!! Ik vind hem ook erg gaaf maar heb ook altijd met de prijs (voor een Hamilton) gezeten. Omdat je ze zelden ziet zal de afschrijving wellicht toch minder hard gaan?

Pretty please!! Nee, wacht… Niet doen, maak een eigen topic met foto’s en een review aan :heart_eyes:

1 like

Ha! Leuke reacties. Soms denk ik “wie zit er nou op een NA topic van mij te wachten?”. Maar in dit geval ga ik dat zeker doen want er lijkt nog niet zo veel gebruikerservaring te zijn gedeeld.

Je ziet ze inderdaad zelden. Ik zat ook te wachten op een tweedehansje. Maar bij sommige modellen gaat dat iets moeilijker en de verkopers die beschikbaar waren daar was ik niet zo van onder de indruk. Dan lap ik er liever maar iets bij.

3 likes

Ik zie ook graag een NA hiervan! Mooie foto’s erbij met wristshots.

Het origineel is 100 keer mooier imho :slight_smile:

Ze hebben de reissue naar mijn mening te groot en klinisch gemaakt. Ook hoort de kroon aan de andere kant :wink:

3 likes

Algemene trend. Niemand slaagt er in om horloges te maken die zo mooi zijn als die uit de jaren 60 en 70 :sweat_smile: (naar mijn mening dan).

Ik heb ook vaak (vaaaaak) naar het origineel gekeken. Maar om deze voor een degelijke prijs in goede staat te vinden is een behoorlijke uitdaging. Daarom ben ik blij met de nieuwe versie. Is ook nog eens een stuk praktischer. Het heeft wel moderne invloeden en de dimensies van het origineel zijn met dit uurwerk niet haalbaar.

Wornandwound heeft een mooie foto waar oud en nieuw naast elkaar liggen

5 likes

40mm vind ik toch acceptable. Deze staat hoog op mijn lijstje

1 like

Vind persoonlijk de nieuwe mooier bij dit model.
Enigste evt twijfel is de datum, zwart zoals bij de oude is wat speelser, meer gewaagd en bij het nieuwe model erg op safe wit. Welk datum ik het mooist vind, geen idee.
Vind het een serieus mooi horloge!

straks ook met blauwe plaat, nog mooier dan wit :heart_eyes:

3 likes

Oeh, die is lekker :yum: