Nieuwe Hamilton Khaki Field (titanium auto)

Voor mij zit de sweetspot van wat ik effe voor een horloge wil uitgeven rond de 1K, je weet wel, dan is er geen toestemming nodig, voel ik me niet bezwaard en toch kun je een heul heul mooi horloge kopen.

Nu zit Hamilton met vele van zijn horloge’s op of rond deze sweetspot en jetzt hebben ze een nieuwe lijn Khaki Field titanium uitgebracht in 42 en 38mm met een respectabele hoogte van 11mm op een geheel nieuwe stalen band. Ik vind het wel wat. Zeker de zwarte op de zwarte stalen band vind ik een beauty, toch wel badass.

Wat is uw mening over de nieuwe Khaki Field titanium van Hamilton?

https://www.hamiltonwatch.com/en-int/collection/khaki-field.html

21 likes

Screenshot_20230425-152558
Ziet er tof uit, het enige nadeel is het ontbreken van een schroef kroon en daardoor maar 10atm.

3 likes

Ow cool.
Serieus cool, kraakt meteen in mijn hoofd of de field hiervoor kan wijken…

Ga eens wat verder neuzen naar dit.

2 likes

Ik vind 'm wel heel gaaf hoor

2 likes

3 likes

Heel gaaf!

2 likes

Ik hou er ook van​:sunglasses::smiling_face_with_three_hearts:

Wel vind ik het een horloge waar ik met deze wijzerplaat geen (stalen) bracelet zou ambiëren.De Khaki Field King is daar meer geschikt voor. Een volgende keer zou ik wel voor de 38mm gaan ipv de 42mm nu​:smirk::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

De blauwe, 38 mm, titanium bracelet. Hebberig…!

2 likes

Hoe grappig, tijdens het maken van mijn berichtje heb jij gewoon ff zo’n mooi King geplaatst met bracelet. Rest my case​:smiley::+1:

2 likes

Mijn trouwe khaki fiield net verkocht. Mis de maat wel een beetje tov de King die is gebleven

De blauwe 38mm titanium zou best een mooie vervanger kunnen zijn van mijn King.

Ja mooi.

3 likes

Haha, geinig! Leuk model is het

2 likes

Het gebrek aan ontspiegeld glas is zo waardeloos bij Hamiltons. Als dat eens opgelost is zijn ze best interessant :slight_smile:

2 likes

Heb precies dezelfde, ook in 42. Achteraf was 38 beter geweest :slight_smile:, maar alsnog erg mooi op 42.

2 likes

Ben er niet kapot van, zeker van die zwarte niet.
Die blauwe gaat nog wel, maar die mist dan net weer dat gekleurde tipje op de secondenwijzer dat die zwarte heeft.

1 like

Gaaf model, mooi ook dat donkerblauw op de wijzerplaat.

Voor een fieldwatch toch meer dan genoeg?

2 likes

De binnenzijde is ontspiegeld.
AR op de buitenzijde is imho vragen om moeilijkheden en de spiegeling komt door de mooie bolling. Valt het licht van de andere kant, is het soms net of er geen kristal is, of heeft het wat weg van een waterdruppel.

Hamilton heeft wel deze spiegel-reputatie, misschien is het nog eens extra gepolijst of zo…

1 like

Mooie nieuwe uitgaves. Ik vind het wel wat. De reflectie van het glas bij Hamiltons maakt mij niet zo veel uit. Zeer goede prijs kwaliteit horloges! Interresant deze nieuwe versie

1 like

Als Hamilton nu eens standaard goede AR coating voor de Field serie zou gebruiken had ik er al 2 gekocht. Heb er minstens al 6 verkocht door het ontbreken hiervan. Wordt echt gek van de weerspiegeling van het glas.

2 likes

Eens, ik heb ook een Khaki Field gehad maar werd helemaal gek van de spiegeling, stoorde me er zoveel aan dat ie de deur uit moest (ondanks dat het een verjaardagskado van m’n vrouw was… moesten wel wat woorden aan gewijd worden voordat de sfeer opklaarde hier in huis).

Hebben deze Khaki Fields geen betere ontspiegeling? Zijn twee maal zo duur, dan mag je toch wat meer ontspiegel-kwaliteit verwachten?

2 likes