Nieuwe Hamilton Khaki Field Titanium

Hallo allemaal,

Zojuist is er een nieuwe Hamilton Khaki Field watch aangekondigd. Ditmaal in het Titanium. 42mm kast, 100 meter water resistant. Hamilton H10 automatisch uurwerk met 80 uur powerreserve. Prijs kleine 1000 dollar. In juni op de plank bij de juwelier.

Wat vinden we ervan?

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Cheers!

4 likes

Inwisselbaar…

1 like

Te groot…

Wel mooier zonder de datum van de vorige versie. Die zag er wat gedrongen uit. Die versie kun je nu voor ca. 700 euro kopen (zwart, titanium) oa. bij Bouman in Culemborg.

De 38mm mechanicals vind ik top notch. Heerlijk vintage design, mooi uitgevoerd, 80u power reserve, leuk geprijsd. Deze vind ik geen upgrade. Zeggen me niets.

Maar dit vind ik echt een voltreffer van ze:

22 likes

Pols te klein…

3 likes

Gaaf
Al had coin edge bezel nog mooier op gestaan

Ik vind het no date design bij de Hamilton Khaki Field Titanium wel mooi. Ik vind 42mm alleen te groot had het liever 39-40mm gezien. Dat titanium in de zijkant van de kast a la Invicta had van mij ook niet gehoeven. Verder ziet het horloge op deze foto links er week echt prachtig uit…

2 likes

Ik vind hem vrij weinig karakter hebben

KOOP DANl!!

1 like

Wil deze ook erg graag in mn collectie hebben :heart_eyes:

Al is een originele Benrus ook nog steeds een optie…

Nee dat niet. Vind de normale Hamilton Khaki Field Automatic of Mechanical mooier.

1 like

Heb de zwarte vorige versie om de pols gepast. Grootte viel niet tegen (en ik heb dunne polsen). Wel lekker licht. Uiteindelijk gekozen voor een Sinn 556A. Kon hem tweedehands kopen, maar ook nieuw voor mij meer waar voor het geld dan deze Hamilton. Zag op chrono24 wat gebruikte waarbij het zwart toch behoorlijk beschadigd was.

Ik vind mijn Field Automatic 42mm mooier. Met datum. :ok_hand:t2:

9 likes

Titanium voor een field watch? Ach nee, doe mij maar staal in dit geval

4 likes

:point_up_2:t2:

Topic kan dicht

Ik vind het niet geslaagd. Het is mij 2mm te groot voor de uitstraling van het horloge. Ik heb een 41mm Glycine field horloge wat beter zou zijn als het 39mm was, zeker omdat er altijd een vintage militaristische vibe aan kleeft. De 36 of 38mm die @septentrio noemt is nog beter.

Dan de PVD kast. Neen. Bah. Doe eens niet. Zeker niet met die lume die er uit ziet alsof iemand met een griepje in de sneeuw heeft staan zeiken.

Dan de titanium kast. Op zich heb ik niks tegen dat metaal, maar negen van de tien field horloges worden gewoon op perlon, NATO, zulu, leer of andere stof gedragen. Zoals trouwens hoort, met een field horloge. Het gewicht van zo’n combo is toch al drie keer niks, en de kasten zijn toch al vaak gebrushed, dus Titanium voegt echt niks toe.

Tot slot: Wie graveert nou in godsnaam “TITANIUM” op ze zijkant van de kast? Ik ben best een Hamilton fanboi, maar dit slaat voor mij als een lul op een weduwnaar.

Kortom: Veel liever de goedkopere 38mm modellen van vorig jaar. :slight_smile:

3 likes

Laat ik zeggen dat de linker een mooi bandje heeft.

Vind hem zeker niet slecht, maar ik had persoonlijk gewoon een 40mm versie van de field mechanical gewild met iets kortere lugs. Beetje een middenmotor zo. Jammer

De tekst aan de zijkant is voor mij zo’n boosdoener…