Tussen het daverende succes van de Longines Hydroconquest en de hype rondom de AP x Swatch release komt een andere Swatch telg met een nieuwe release: de Hamilton Khaki Navy Scuba.
Wat is er nu anders? Wat direct in het oog springt is de wijzerplaat, welke nu voorzien is van een golfpatroon. Dit patroon doet heel sterk denken aan de wijzerplaat van Swatch-zusje Mido, met het Ocean Star 39 model.
Verder lijkt het daar bij te blijven. De WR is nog steeds slechts 100m, de lunette nog steeds van aluminium (voor ongeveer hetzelfde geld koop je binnen de Swatch groep een Certina DS met keramische lunette, 300m WR, ISO certificering en het befaamde DS-systeem) en de sluiting heeft nog steeds maar 2 gaatjes voor microadjust en het uurwerk is voorzien van de inmiddels bekende Powermatic 80 met Nivachron spiraalveer voor een verhoogde antimagnetische weerstand. De MSRP komt neer op EUR 895.
De vraag rijst dus vooral, wie gaat dit kopen? Want de Certina is beter en de iets duurdere Mido Ocean Star ook, want die is veel dunner en heeft een beter uurwerk. Het lijkt er m.i. nog altijd sterk op dat duikers geen core business zullen worden voor Hamilton. Daarvoor zijn er binnen de Swatch groep teveel en betere alternatieven.
Wat vinden jullie?
Hieronder wat kiekjes van het blauwe model, in de link naar de video is ook het witte model zichtbaar. Er komen nog meer kleurtjes aan, op zowel staal als rubber - deze zijn al te zien op de officiële Hamilton website.
3 likes
Oh ja ter toevoeging: mooi vind ik 'm wel, vooral de witte met blauwe lunette springt in het oog.
Not interested.
Wel jammer dat er zo’n clown het een affordable seamaster gaat noemen. Waarom dan?
als je niet van clowns houdt, moet je niet naar het circus (of YT)
1 like
Die datum tussen de bingo kaart op de dial is niet zo
Om het Youtube algoritme te voeren met klikbeet titeltjes.
Helemaal mee eens. Op de witte valt het niet zo op, op de overige modelletjes vind ik het ook niet erg aantrekkelijk ogen.
Dit is druk. Te druk. Longines for the win. Of Certina.
Certina ja. Veel waar voor je geld, betere techniek en afwerking als we de duikers vergelijken.
De Longines met z’n mismatched indices and handset laat me dan weer koud. Is ook 2,5x zo duur.