Nieuwe Hamilton Khaki Navy Scuba release

Tussen het daverende succes van de Longines Hydroconquest en de hype rondom de AP x Swatch release komt een andere Swatch telg met een nieuwe release: de Hamilton Khaki Navy Scuba.
Wat is er nu anders? Wat direct in het oog springt is de wijzerplaat, welke nu voorzien is van een golfpatroon. Dit patroon doet heel sterk denken aan de wijzerplaat van Swatch-zusje Mido, met het Ocean Star 39 model.
Verder lijkt het daar bij te blijven. De WR is nog steeds slechts 100m, de lunette nog steeds van aluminium (voor ongeveer hetzelfde geld koop je binnen de Swatch groep een Certina DS met keramische lunette, 300m WR, ISO certificering en het befaamde DS-systeem) en de sluiting heeft nog steeds maar 2 gaatjes voor microadjust en het uurwerk is voorzien van de inmiddels bekende Powermatic 80 met Nivachron spiraalveer voor een verhoogde antimagnetische weerstand. De MSRP komt neer op EUR 895.
De vraag rijst dus vooral, wie gaat dit kopen? Want de Certina is beter en de iets duurdere Mido Ocean Star ook, want die is veel dunner en heeft een beter uurwerk. Het lijkt er m.i. nog altijd sterk op dat duikers geen core business zullen worden voor Hamilton. Daarvoor zijn er binnen de Swatch groep teveel en betere alternatieven.
Wat vinden jullie?
Hieronder wat kiekjes van het blauwe model, in de link naar de video is ook het witte model zichtbaar. Er komen nog meer kleurtjes aan, op zowel staal als rubber - deze zijn al te zien op de officiële Hamilton website.

10 likes

Oh ja ter toevoeging: mooi vind ik 'm wel, vooral de witte met blauwe lunette springt in het oog.

Not interested.

Wel jammer dat er zo’n clown het een affordable seamaster gaat noemen. Waarom dan?

1 like

als je niet van clowns houdt, moet je niet naar het circus (of YT)

2 likes

Die datum tussen de bingo kaart op de dial is niet zo

5 likes

Om het Youtube algoritme te voeren met klikbeet titeltjes.

Helemaal mee eens. Op de witte valt het niet zo op, op de overige modelletjes vind ik het ook niet erg aantrekkelijk ogen.

2 likes

Dit is druk. Te druk. Longines for the win. Of Certina.

2 likes

Certina ja. Veel waar voor je geld, betere techniek en afwerking als we de duikers vergelijken.
De Longines met z’n mismatched indices and handset laat me dan weer koud. Is ook 2,5x zo duur.

2 likes

Schoenmaker blijf bij je leest,:roll_eyes:helaas pindakaas, de commercie moet draaien,kotsbeu ben ik die uitmelkerij in de horlogewereld,straks allemaal éénheidsworst,en wat betreft Certina,dit horlogemerk wordt sterk ondergewaardeerd,zolang dat één of andere bekendheid hiermee niet wordt gespot zal dit zo zijn en blijven gelukkig voor zij die Certina waarderen de prijzen ook ok.

2 likes

drie keer niks, wat mij betreft. 1. Dat datumvenster, brrr. 2. Die 24u-markeringen op de dial, why? 3. 10bar. En ja, Hamilton heeft teveel, véél teveel verschillende modellen in hun line-up… Zoals al gezegd, wat voegt dit in hemelsnaam toe naast de bestaande divers van Mido en Certina. Hamilton heeft een aantal collections op hun officiële website; alles mag weg behalve Khaki Field, Khaki Aviation en American Classic. :wink:

2 likes

Gewoon het zoveelste nietzeggende duikertje met zo’n slechte waterdichtheid dat je er niets eens mee kunt zwemmen.
Leuk uurwerkje er in dat wel maar dat zal de gemiddelde consument een rotzorg wezen.

Hamilton slaat vaak de plank mis met duikers. Opnieuw weer geen lumepip of lume in de bezel;. Zo kan je niet veilig in het donker duiken. Niet dat we dat gaan doen maar toch. :wink:

Je kunt er best mee zwemmen, dat geloof ik wel. 10 bar is zat voor een duik in het zwembad.

Alleen zou ik me leven er niet van af laten hangen in een duiksituatie, lume pip ahum.

10 bar is toch alleen handenwassen of zit ik er weer eens naast?

:joy:

1 like

:point_up_2:dit dus

10 bar is zwemmen, 5 bar douchen, 3 bar kun je op huilen.

• 3 ATM / 30 meter: Spatwaterdicht. Bestand tegen regen en handen wassen.
  • 5 ATM / 50 meter: Geschikt om mee te douchen of baden.
  • 10 ATM / 100 meter: Geschikt voor zwemmen en snorkelen aan de oppervlakte.
  • 20 ATM / 200 meter: Geschikt voor duiksport en watersport.
  • 100 ATM / 1000 meter: Geschikt voor professioneel diepzeeduiken.
1 like

Wij zijn natuurlijk een stelletje horlogenerds hier bij elkaar. Er zijn zat mensen die geen uitgebreid vergelijkend onderzoek doen. Die gaan gewoon naar De Bijenkorf om een nieuw horloge uit te zoeken en vinden ‘die blauwe’ leuk.

2 likes

Ik zou ons eerder horloge-connaisseurs willen noemen, dan lijkt het nog wat :slight_smile:

Hamilton kan je niet meer kopen bij de Bijenkorf (vroeger wel ) :wink: . Dealernetwerk van Hamilton is sowieso een stuk kleiner geworden de laatste jaren.

Zoals hierboven benoemd, Hamilton moet zich lekker houden tot de Khaki lijn en American Classic in mijn optiek (zeg ik wachtende op mijn bestelde Khaki Field Auto, waar blijft die postbode nou :frowning: ).

Hier heb je het antwoord al.
Geinig horloge hoor maar voor mensen die zich iets verder verdiepen al niet meer interessant. Dit is inderdaad voor mensen die een Hamilton juwelier binnen stappen en denken, Hey dat is een leuk horloge!
Ik verwacht dan ook geen verkoopknaller ben ik bang.

De Mido was overigens echt een leuk horloge voor het geld

4 likes