Nieuwe handopwinder van Oris

Ik draag al weer even mijn roze Pilot Pro X, naar grote tevredenheid. Eigen uurwerk en daarmee nog prettig onafhankelijk van de (eta) veelvraat.
Er is nu ook een handopwinder gepresenteerd, dit in combinatie met voorliefde voor wat kleur maakt deze wel erg verleidelijk…

14 likes

leuke maat, complicatie, maar qua prijs wel een beetje over the top…

7 likes

Die is wel heel fraai inderdaad.
Goede formaat, vind deze wijzers net wat leuker dan de reguliere mercedes hands en mooi caseback ook.
Prijsje wel.

2 likes

Ai… dat wordt die roze verkopen…. :joy:.

1 like

FTFY :rofl:

3 likes

Een van de gaafste Orissen, maar ik vind hem echt te duur geworden.

3 likes

Nee nee

1 like

Eens met de anderen wat betreft de prijs. Ik heb die eerdere big crown cal 403 laatst omgehad. Sympathiek ding, mooi uurwerk, maar de kast en plaat passen voor mijn gevoel niet bij het prijskaartje.

2 likes

Er kan flink wat af weet ik inmiddels…
Daarnaast vind ik veel (minder originele, opgewaardeerde eta en ontwerp 19steenkool) merken “meer te duur”
Alleen de monopolisten ontwijken is me de prijs al waard :slight_smile: :grinning:

1 like

Mooie maat, mooi ontwerp, lekker kleurtje. Maar niet goekoop, idd. Verder op zich ook wel leuk natuurlijk, met in-house uurwerk en handopwinder is wel leuk. Maar heb toch voorkeur voor een automaat.

1 like

Mooi horloge, mooi uurwerkje. Jammer van die pointer date, ondanks dat dat een beetje bij Oris ‘hoort’, vind ik dat juist een afknapper.

1 like

Ook weer waar. Als er flink wat vanaf kan is het misschien wel de moeite om eens te informeren, want ik vond hem bij de aankondiging meteen al tof, naar toen ik de prijs zag heb ik hem meteen weer uit mijn favorieten verwijderd.

1 like

Erg mooi, de pointer date met een kleine secondewijzer.
Staat niet bij hoe dik/hoog hij is, zou hij dunner zijn dan de automaat?
Een power reserve aan de achterkant, “even mijn horloge afdoen om te kijken of ik hem op moet winden”, tja…

2 likes

Als je hem voor het slapen afdoet, ff kijken of je al moet opdraaien? Ben het met je eens hoor, net zoals veel andere complicaties, wat heb je eraan. Maar… Het is leuk en zou uniek zijn in mijn collectie. De prijs? Tja, liever deze wat specialere uitvoering voor die prijs dan 2 andere “gewone” big crowns.

2 likes

Leuke uitvoering, en als geheel zeker goed geslaagd i.m.o.

Handopwinder is leuk en zeker met een powerreserve van 5 dagen goed mee te leven. De power reserve indicator is een leuke extra touch. De 38mm zit voor mij, gevoelsmatig, net onder de sweetspot.

Op de foto’s ziet de afwerking er goed uit, toch heel benieuwd hoe dit in het echt is.

Prijs vind ik aan de erg hoge kant moet ik eerlijk zeggen. Ben benieuwd, en dat is zeker een aandachtspunt van mijn kant, of deze zijn waarde een beetje blijft houden.

Time will tell.

1 like

Mooi horloge, fraai uurwerk.
Alleen … voor mij te klein en de prijzen van Oris zijn de afgelopen jaren wel erg gestegen.
Een eigen uurwerk voor de 2 keer de prijs van een Sellita ?
Tja. Het blijft een Oris.

2 likes

Mooi uurwerk, maar vind dat ze voor dit geld wel iets meer werk van die wijzerplaat hadden mogen maken. gewoon een platte plak waar alles op geprint is; niet eens een uitgefreesd stukje bij de subseconde :thinking:

2 likes

Leuk ja. Want pointerdate met small seconds

Te duur. Ehmmm.

Al andere keuzes gemaakt en al teveel blauw wijzerplaten.

Ik vind wel dat t uurwerk meer afgewerkt had mogen worden voor t geld.

Inderdaad flink aan de prijs. Zoveel anders leuks voor te koop.

1 like

Ik had hem ook voorbij zien komen in de verschillende news outlets…

Maar de prijs vind ik wel heftig, als je dit geld uit gaat geven kan je ook bij Omega gaan kijken.
En die staan toch wel even een stapje boven Oris in mijn optiek.