Nieuwe High Watchmaking horloges van Louis Vuitton: Kitsch of Kunst?

**Louis Vuitton horloges presenteert nieuwe **
High Watchmaking horloges:

Tambour Bushido Automata

EN

De nieuwe

Tambour Taiko Galactique

Het zijn zeer indrukwekkende horloges,

maar is het nu Kitsch of Kunst?

Website met details:

https://en.louisvuitton.com/eng-nl/stories/high-watchmaking-automata

Wat vindt HF?

11 likes

Haha, hmmm, ja. Nee, ik zou zoiets niet dragen. Maar hey, als iemand er blij van wordt en het geld voor over heeft, prima, natuurlijk!

1 like

Kitsch

1 like

Thanks, ik zag spelfout te laat.

1 like

:roll_eyes:

Uberkitsch

Hoe lees je de tijd op die eerste eigenlijk? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Way of the Warrior

1 like

Geen van de twee.
Als het beslist een van de twee moet zijn dan is de menukaart van de Chinees ook kunst of kitch.

Als ik moet kiezen tussen die twee opties: Kunst maar niet mijn smaak.

Kitsch staat voor mij voor iets wat -veelal in een lage lonen land- middels massaproductie met kwalitatief inferieure materialen wordt geproduceerd. Dat lijkt me hier zeker niet het geval.

4 likes

Wat mij betreft is dit kitsch maar dat moet niemand weerhouden om het toch aan te schaffen :wink:
Alleen die prijs van bijna een miljoen euro…

Hours on the helmet

1 like

Ik zou zeggen smaak gevoelig. Het is origineel, het is een stukje vakwerk en dan vind ik de kwalificatie kitch te makkelijk. Maar ze lijken gedurende een LSD trip bedacht te zijn.

Ik heb vorig jaar een aantal horloges van Louis Vuitton van dichtbij gezien. Dat waren niet deze horloges, maar degenen die ik heb gezien waren echt top. Als deze op dezelfde manier zijn afgewerkt neig ik toch eerder naar kunst/vakmanschap dan naar kitsch- al is het mijn smaak ook niet en zou ik ze zelf niet snel dragen, ongeacht de prijs.

1 like

hmm, als je er voor bent, dan…
maar niet voor mij, dank u

Zal mooi staan bij LV nektas & dito pet.

Tot tweemaal toe vind ik de helmen wel vet. De rest daarintegen…

Kitscherige kunst…

Kunsterige kitsch

Kunstzinnig, maar niet mijn smaak