Nieuwe Hodinkee limited (IWC)

Binnenkort komt er weer een Hodinkee limited-horloge aan, dit keer van IWC. Volgens mij nog geen hints, maar hun smaak een beetje kennende verwacht ik een <40mm flieger zonder datum. (en misschien met Mark XI-wijzers?)

Waarschijnlijk wel weer extra-duur :slight_smile:

3 likes

En extra snel uitverkocht.

Zekerheidje. En dan toch gewoon ook wat @El_penumbra zegt… “hoppa, uitverkocht!”

2 likes

Die limited editions mogen ze in hun #$% steken.

Op SIHH wel het bericht dat IWC zijn eigen uurwerken gaat implementeren in hun horloges. Werd tijd. 8k voor een Sellita.

I kid, I kid. Nog even en bijna weekend. Ik ben benieuwd wat het wordt :smiley:

3 likes

Yup…Limited editions…my ass! :fu:

2 likes

Tja, er is een door zelfbenoemde ‘kenners’ en handelaren gehypte markt voor! Kassa voor Hodinkee. :wink:

En die dingen zijn al overpriced.

Waar zijn ze mee bezig daar bij Hodikee? :thinking:
Denken ze dat wij gek zijn!?
Het maakt ze niet geloofwaardiger dat staat vast.

Ik heb geen problemen met limited editions.
Vaak net wat bijzonderder, het heeft wel wat.

Ik heb mijn vraagtekens bij hun prijzen en integriteit als gevolg van deze samenwerkingen, maar ze maken inderdaad wel mooie versies voor hun Limited Editions, mooier dan de originele moderne horloges.

Van de andere kant bezien zit achter limited editions een commerciële drijfveer. Het zijn bedrijven die van winst leven.

De veel gehoorde kritiek is dat bij het veelvuldig uitbrengen van limited editions het speciale karakter minder wordt, doordat pas en te onpas limited editions op de markt gedropt worden. Daar kan ik wel in mee.

2 likes

Ik vind al die limited editions ook drie keer niks

Die limited Zenith en VC zou ik wel willen hebben. Rest boeide me minder.

Bijna goed, alleen de zwarte/keramische kast was een verrassing. En inderdaad helaas ongeveer drie keer zo duur als wat ik ervoor over zou hebben.

De limited editions van Hodinkee zijn meestal binnen een paar uur uitverkocht (nu ook weer). Dus ze doen iets goed. Natuurlijk zijn daar flippers bij maar die doen dat omdat er nu nog steeds hele volksstammen zijn die er over een paar weken 8000 dollar voor betalen. Pijnlijk voor sommigen, maar dat is de economie.

Disclaimer: ik heb zelf de Nomos chronometer en ben er nog steeds blij mee :grinning::+1:t2:

2 likes

Voorspelling was spot on :clap:t2:

1 like

Tja, limited edition money grab of niet…ik vind het een fraaie flieger. Geen PVD trouwens (gelukkig) maar een of andere legering van titanium en keramiek.

2 likes

Flipperdeflip Kassa!

@septentrio heeft toch wel een beetje gelijk. Wat een ordinaire handel zo zeg.

3 likes

Dat is inderdaad wel heel snel.

Maar geduld zal wel beloond worden. Zoek maar eens een iwc 3705.

Ca 1000 van gemaakt en inmiddels kostbaar voor een iwc pilot.

:beers:

Vind het een mooi horloge, alleen jammer van de neo of wel nep patina. Waarom gebruiken ze geen tritium meer… :beers:

Verboden in Zwitserland

1 like