Nieuwe horloge aanschaffen

Na het behalen van mn diploma (vwo) mag ik een horloge uitkiezen…

Budget ongv 1000 euro liefst minder… meer kan ook… maar dan moet ik bijbetalen opzich geen punt.

Ik heb verschillende horloges gezien … oa
Oris Bc3
Maurice la croix siras

ik ben een leek op het gebied van horloges…

hebben jullie tips, advies, aanraders etc… wat voor horloge ik moet gaan kopen,

alvast bedankt!
Jaap

Allereerst van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma, Jaap!

Oris is een goede keuze. Er zijn 3 modellen in de BC3 serie, alle drie zijn mechanisch (zonder batterij), dus dat is goed.

De ML Siras. Moeilijk om iets te zeggen over ML dat negatief over kan komen, maar het is een quartz-horloge. Dus valt hij eigenlijk bij voorbaat af.

Wanneer de keuze uit deze twee horloges bestaat, zou ik absoluut voor de Oris gaan.

Weet je al een beetje wat het horloge moet kunnen en hoe hij er uit moet zien? Bijvoorbeeld: leren of stalen band, kleine secondenwijzer, chrono, klassieke uitstraling of juist heel sportief. Wanneer je iets beter kunt verwoorden wat je zoekt krijg je ongetwijfeld veel reacties.

Een hele fijne vakantie!

Gerwin

Dank je voor je snelle reactie!

Oris Bc3 had al mijn lichte voorkeur,

leren of stalen band maakt me eigenlijk niet echt uit,

Beetje tussen Sportief en trendy zoek ik… en de vormgeving rond iig.

En welke winkels raden jullie me aan?

alvast bedankt

Gefeliciteerd met je diploma! Een leuk idee van je ouders om je een horloge te geven: is toch een blijvend cadeau.

Allereerst zal ik even een open deur intrappen: koop een horloge wat je echt mooi vind! Zeker in jouw geval zal er een hoop gevoel bij komen vanwege je slagen. Hetzelfde advies heb ik gekregen toen ik hier op dit forum kwam kijken met een vergelijkbare vraag als jij, en het advies klopt ècht. :slight_smile:

De meesten op dit forum gaan voor een mechanisch horloge, vanwege de mooie techniek en “het gevoel” . De Oris heeft een paar hele mooie modellen, waaronder degene die jij noemt. Zelf vind ik Zeno ook erg mooie horloges en veel daarvan vallen binnen je bugdet. Daarnaast zou ik eens naar Sinn kijken.

Verder sluit ik me bij Gerwin aan: wat voor soort zoek je. Sportief, klassiek, soort band etcetera. Ga jezelf eens rustig oriënteren.

Wat betreft winkels: in een winkel kun je een horloge rustig bekijken en om doen. Aan de andere kant zijn er diverse (betrouwbare) internetwinkels die qua prijs vaak gunstiger zijn. Da’s ook nog een afweging die je moet maken :wink:

Succes met je zoektocht en houd ons op de hoogte!

Groeten,
KJ

Een Fortis Chrono misschien?

Zoo… dies wel gaaf ja… waar kun je die kopen?

Prijs?

Kijk maar op http://www.fortis-watch.com/ bij ‘dealers’ voor de officiële verkooppunten. Er zit er vast wel een in de buurt.
De catalogus prijs van de Flieger en Pilot Professional hierboven is €1170, die met zwarte PVD coating is €1250. Minstens 10% korting hierop moet mogelijk zijn dus misschien kun je 'm wel voor precies duizend meenemen.

Het uurwerk in deze horloges is de bekende en betrouwbare automatische Valjoux 7750. Ik heb zelf ook een Fortis met 7750 en ben er erg blij mee:
http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2//viewtopic.php?t=214

Gefeliciteerd met je diploma btw :wink: