Nieuwe horloge aanschaffen

Na het behalen van mn diploma (vwo) mag ik een horloge uitkiezen…

Budget ongv 1000 euro liefst minder… meer kan ook… maar dan moet ik bijbetalen opzich geen punt.

Ik heb verschillende horloges gezien … oa
Oris Bc3
Maurice la croix siras

ik ben een leek op het gebied van horloges…

hebben jullie tips, advies, aanraders etc… wat voor horloge ik moet gaan kopen,

alvast bedankt!
Jaap

Allereerst van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma, Jaap!

Oris is een goede keuze. Er zijn 3 modellen in de BC3 serie, alle drie zijn mechanisch (zonder batterij), dus dat is goed.

De ML Siras. Moeilijk om iets te zeggen over ML dat negatief over kan komen, maar het is een quartz-horloge. Dus valt hij eigenlijk bij voorbaat af.

Wanneer de keuze uit deze twee horloges bestaat, zou ik absoluut voor de Oris gaan.

Weet je al een beetje wat het horloge moet kunnen en hoe hij er uit moet zien? Bijvoorbeeld: leren of stalen band, kleine secondenwijzer, chrono, klassieke uitstraling of juist heel sportief. Wanneer je iets beter kunt verwoorden wat je zoekt krijg je ongetwijfeld veel reacties.

Een hele fijne vakantie!

Gerwin

Dank je voor je snelle reactie!

Oris Bc3 had al mijn lichte voorkeur,

leren of stalen band maakt me eigenlijk niet echt uit,

Beetje tussen Sportief en trendy zoek ik… en de vormgeving rond iig.

En welke winkels raden jullie me aan?

alvast bedankt

Gefeliciteerd met je diploma! Een leuk idee van je ouders om je een horloge te geven: is toch een blijvend cadeau.

Allereerst zal ik even een open deur intrappen: koop een horloge wat je echt mooi vind! Zeker in jouw geval zal er een hoop gevoel bij komen vanwege je slagen. Hetzelfde advies heb ik gekregen toen ik hier op dit forum kwam kijken met een vergelijkbare vraag als jij, en het advies klopt ècht. :slight_smile: