Nieuwe horloge doos, maar

Ik heb een nieuwe horloge doos gekocht bij een niet nader te noemen chinese website.

Het pakket was binnen een week binnen, dus voor de verandering doen ze hun naam eer aan. :smiley:
Ben blij met de doos, maar kom nu tot de conclusie dat horloges met een metalen band niet echt passen.

Is er een praktische oplossing? Of moet ik me er bij neer leggen?

Dremel-Saw

9 likes

Kijk, daar kan ik wat mee.
:smiley:

3 likes

Persoonlijk meer van deze aanpak:
image

3 likes

Alle horloges verkopen op MP en met de lege doos naar de juwelier om deze weer netjes te laten vullen met horloges die wel passen. Dat is volgens mij de beste oplossing. :sunglasses:

4 likes

't Is ook wel echt een klatser dus op zich niet verwonderlijk. In de advertentie staat max. diameter.

1 like

Dat vullen is geen probleem. Maar deze leek me handig om mee te nemen op vakantie. En dan heb ik vaak een of meerdere duikers mee.

1 like

Head only is de oplossing. Dus de bracelet erafhalen en een tooltje meenemen.

1 like

Voor horloges op bracelet vind ik dit een fijn ding voor onderweg:

In het midden zit een “bult”, dus de bracelet blijft netjes “rond liggen” en een schuddende tas geeft geen geklapper met mogelijk krassen tot gevolg.
Helaas slechts in één kleur verkrijgbaar, dus als je er meer dan één meehebt: knoop gekleurde lintjes of een label door de lus, dan kun je de cases onderscheiden.
Niet duur alhier:

2 likes

Serieus probleem… kuch

FWP… En met het glas naar beneden?

@Hieronimus
Bedankt voor de leuke tip!!!

Dat is correct.

Shell Cordovan voor dressy horloges, wat exotischere lederen banden voor de vrije tijd. :slight_smile:

Hé, die heb ik nog ergens liggen.
Goede tip. En ik kan nu nog een extra horloge meenemen :+1:

1 like

Deze (uit de topic start) zijn ook niet prettig voor lederen banden, het extra vouwen komt de kwaliteit niet ten goede…