Nieuwe horloge, graag jullie advies

Beste forumgangers,

Heb een alledaags goed horloge nodig dat liefst zo precies mogelijk gaat, kan er mij iemand iets aanraden rond de prijs van 250€?? Of een goed adres, ben hier echt een leek in? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Robby

ls je echt op precisie gebrand zit zou ik toch voor een qwartz gaan.
ikzelf zat er in het begin ook mee, maar nu blijkt (na aanschaf mechanish horloge) dat je dit gewoonweg in het dagelijkse leven niet merkt.
ik de prijsklasse waar jij in geinteresseerd bent kan je (naar mijn inziens) of een mooie rus kopen, of eens bij seiko kijken.
(er zijn nog andere merken maar die schieten me niet zo te binnen, maar daar kan de rest je vast mee helpen :slight_smile: )
je vind genoeg sites op internet (bijvoorbeeld monsterwatches.nl van een medeforumlid) waar je deze voor een leuke prijs vindt.
ikzelf hou veel van de seiko 5 serie en denk dat dit ook een van mijn volgende aankopen zal zijn, dan blijf je zelfs nog onder je budget.

moest je toch voor een qwartz horloge kiezen, vind je voor die prijs de instappertjes van bijvoorbeeld longines of maurice lacroix. dan heb je iets meer naam, maar volgens mij niet veel meer horloge.

succes met je zoektocht,

Thomas

Voor die prijs is een Seiko kinetic de beste keus.

Is meestal wel een iets groffer horloge (lees hoger en zwaarder) want dat uurwerk heeft zijn ruimte nodig. Een quarts kan vaak lager zijn, wat natuurlijk best lekker draagt.

Persoonlijk heb ik het niet zo op kinetics. Misschien toeval, maar ik heb zelf en ook in mijn omgeving meerdere malen meegemaakt dat de accu het binnen twee jaar begaf. Dure reparatie. Als je voor precisie gaat, lijkt een gewone mooie Seiko kwartschronograaf me een prima keus. Bij een internethandelaar ben je dan rond de 100 euro klaar. Zitten heel fraaie modellen bij.

Maar zoals bijna alle leden van dit forum zou ik zelf een klein beetje water bij de wijn doen wat betreft de nauwkeurigheid en een mooie mechanische klok kiezen. Keus genoeg binnen je budget, bijvoorbeeld Seiko, Poljot.

De nieuwe Kinetics hebben die makken niet, dat zijn de oude transistoren.

Maar inderdaad, de chrono’s zijn ook heel erg mooi, en doordat ze quarts zijn ook precies.

O, dat van die kinetics wist ik niet. Goed dat Seiko dat verbeterd heeft.
Zo zie je maar hoe vooroordelen hardnekkig kunnen worden.

Tissot?

Allereerst ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ivm die russen waar ik zo over hoor, over welke merken spreken we dan? En wat denken jullie van rodania?

Groetjes,
Robby

robby0123 Schreef:

Ivm die russen waar ik zo over hoor,
over welke merken spreken we dan?

Poljot, Buran, Vostok bijvoorbeeld. Kijk bijvoorbeeld eens op www.poljot24.de
http://www.poljot24.de

Gelet op jouw prijscategorie, neig ik ernaar het advies van Robbie409 te volgen: een Seiko Kinetic. Altijd goed! (tu)

als je voor precisie gaat en je wilt een top design horloge naar ontwerp van Dieter Rahms dan kun je kijken naar een Funk-Uhr van Braun. Loopt op de atoomklok gelijk.