Nieuwe horloge liefhebber

Hallo allen, ik ben na de re-design dan ook om, tijdje gekeken maar vond het overzicht toch vaak een beetje weg bij het oude forum. Ziet er nu een stuk beter uit, dus maar eens met mijn eigen mail geregistreerd (geen spam mail adres meer :slight_smile: )
Ben al jaren horloge gek, begon eigenlijk al als kind bij de flik-flak horloges, daarna over naar de alles overlevende casio’s (FW91, met dat heerlijk uur piepje) en daarna toch naar het eerste échte horloge, Certina Classic DS C-Class.


Na de Certina volgde weer een Certina, een Certina DS Podium voor mijn 21e verjaardag. Een mooi moment, en nog altijd een horloge wat ik zeer regelmatig draag.
Daarna kwam ik met het idee om een paar jaartjes later een witte dial chronograph te kopen en 2 uur later had ik een Pulsar horloge. Zoals dat wel vaker gaat met horloge gekken was ik een tijdje tevreden en kon ik met mijn 3 quartz modellen natuurlijk nog tijden doen. Echter wilde mijn ogen toch iets meer afwisseling :smile:.

Ik had ook wel behoefte aan iets automatisch. De eerste Chinees kwam in huis, een Parnis Power Reserve Tourbillon Hommage.
Vanaf dat moment ontspoorde het een beetje. Nog een Parnis kwam binnen, en zo ook 3 Jaragar, 2 Winner een Bagelsport en nog wat andere Chinese horloges. Sommige voor onderdelen, uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, beetje knutselen, maar voor het geld kon het.



Eenmalig had ik toch het idee opgedoken om een keer een goudkleurig horloge te kopen. Een Getat 44mm superlume was de gelukkige, maar deze gaat toch eerdaags in de verkoop. Mooi horloge, maar niet iets wat ik met enige regelmaat draag.
Na nog een Shanghai, een Parnis en een HMT (White Pilot project) zocht ik nog een of 2 duikers horloges.
De Vostok 090634 en 060634 waren de volgende voor in de horloge kistjes. De 090634 zou op rubber gaan en de 060634 op een nato was het idee.

Ondanks al dat geweld in de afgelopen 28 jaar, had ik het idee om toch maar eens een mooi horloge te kopen voor iets meer geld. Want na al die mooie Chinese, Russische en India projecten moest er toch weer iets Zwitsers komen.

Niet dat ik iets heb met treinen, maar het design sprak mij gewoon erg aan. Achteraf jammer dat ik niet voor een automaat had gekozen (had ik iets langer moeten sparen) want ook deze wordt (te) weinig gedragen.

In Maart van dit jaar toch nog voor een Zwitserse automaat gegaan. Weer Certina. De Certina DS1 Limited Edition (50th Anniversary):

Een juweeltje.

In de toekomst, denk ik dat er toch het een en ander uit zal moeten, maar ook dat er weer iets bij zal komen :smile:. Ik weet dat er een Hamilton Pan Europ bij gaat komen, de vraag is alleen wanneer. Ook nog altijd aan het kijken of ik toch niet stiekem nog een SKX007 of NY2300 zou kopen, maar of deze nog meerwaarde hebben tegen wat ik al heb is altijd wel een beetje de vraag. Daarnaast nog best wel verliefd op de Autodromo Prototipo of nóg mooier, een Paul Newman Panda. En eigenlijk mist er ook nog een Flieger…

Welkom :wave:

Leuk verhaal en mooie foto’s .
Ik wens je veel plezier hier.
Pieter.

Mooi verhaal over je horlogegeschiedenis, groot gedeelte ervan is erg herkenbaar :slight_smile:
Welkom in ieder geval!
En ik kan je zeggen over de Seiko SKX007, het is echt een plaatje. In werkelijkheid veel mooier dan op foto’s. De Citizen NY2300 komt er hier in de loop van de week als het goed is ook een binnen, dus dan zal ik eens laten horen wat mijn ervaring daarmee is. De SKX is in ieder geval een echte klassieker.
Je Certina’s zijn werkelijk schitterend! Vooral die DS Podium is erg gaaf! En zo’n mondaine blijft mij ook aanspreken, erg leuke horloges heb je in je verzameling so far. Dat belooft nog veel goeds voor de toekomst! :wink:

Mooie intro en leuke collectie Raznov!

Pan europ is inderdaad ook een hele mooie, de gewone of de chronoversie?
En die SKX moet je eigenlijk stiekem kopen, je krijgt veel horloge voor de prijs in ruil :wink:
Ik heb ze momenteel in drie gedaantes:
A tale of 3 SKX’es

Erg leuke voorstelling! Welkom!

Ik ben ook begonnen met een FW91, geweldig apparaatje is dat toch eigenlijk :wink:

gr, HJR

Welkom!

Welkom :grinning:

Welkom hier :smile:

Welkom! Leuke collectie, bedankt voor het delen.

Thanks allen! @johngo, de Pan Europ, gewone versie. Ik ben wel altijd heel erg gecharmeerd van Chronograph horloges, maar die viel gewoon te groot. Verhaal er achter is dat het een erfenis is en ik met mijn opa, als een van zijn laatste grote reizen, naar USA ben geweest. Daarom wilde ik een Amerikaans horloge, dus na naar een Ball te hebben gekeken, kwam ik op Hamilton terecht (niet geheel usa, since swatch, maar geen probleem). Eigenlijk de Jazzmaster (aangezien opa nogal fan was van Jazz muziek was de link wel grappig) maar na het passen van een aantal kwam de Pan Europ…

Nog even voor het totaal plaatje :blush:, de Getat:


En de Seiko welke ik vergeten ben in het verhaal (krijg je met zo veel horloges :frowning:)

De Getat moet er straks uit, de Seiko draag ik nog regelmatig, mooi model en de Solar functie is een hele fijne functie :smile: geen gekkigheid met batterijen int ieder geval.

1 like

Welkom! Leuke introductie en ik zie al van alles moois langskomen

Hier aanmelden is het begin van het einde :wink:

Welkom!
Goede intro :wink:

Ook welkom.:wink:

Die limited Certina DS1 is ook daadwerkelijk
een plaatje van een ding!
De subtiele? overeenkomsten met een
Tag Heuer Carrera is wat mij altijd wat bezig
heeft gehouden… Maar doet niets aan hem af. Is ook wat geneuzel…

Ik heb ooit voor de keus gestaan. Die of
met een ‘hoop geweld’ een MeisterSinger’:sweat_smile:

SKX007 ! ? : natuurlijk onderhand zo’n
beetje het meest afgezaagde horloge ter wereld , maar ZO LEUK!

Mijn beste,

Van harte welkom bij dit gezaghebbende Horlogeforum!!
Een heldere intro heb je.
Leuk dat je het merk Certina een warm hart toedraagt.
Certina heeft een memorabele historie en maakt goede horloges met een vriendelijk prijskaartje!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Leuke introductie, je houdt wel van witte wijzerplaten geloof ik. Van harte welkom en veel plezier op het forum. :smiley:

Wat betreft die SKX007, zeker doen, het zijn echt leuke horloges. Mocht je hem net iets anders willen hebben dan kan je misschien nog wat inspiratie opdoen in dit topic? SKX fans! Laat je 007/009 (Mod) zien!

Welkom! Dat wordt sparen voor een witte Rolex Explorer II.
:smile:

Een witte Rolex. mhoa, dan toch echt eerder de Paul Newman Panda :smile:.
Heb de SKX007 georderd. Moet uit Singapore komen, dus kan nog wel eventjes duren. Waar halen jullie de mod spulletjes vandaan? Zag wel het een en ander op ebay staan maar loopt wel heel hard op in vergelijking met het horloge zelf :smiley:

Mooie voorstelling en welkom!

Vandaag eindelijk weer eens de tijd genomen voor een update van afbeeldingen van mijn totale collectie:

Welkom. Mooi gepassioneerd verhaal, en leuke foto’s