Nieuwe horloge via het internet kopen: kan / mag dat?

Om het maar eens rechtuit te zeggen: als je bv. de site van Breitling opstart, krijg je meteen al een verwittiging om NIET te kopen via het internet, want dan vervalt elke vorm van waarborg.
Breitling heeft trouwens op zijn site een lijst van off. dealers staan.

Nu zie je wel internetbedrijven die gloednieuwe Breitlings verkopen ( of er een certificaat bij is weet ik niet ) en ze claimen bij hoog en laag dat het ORIGINELE Breitlings zijn. Geen replica’s of andere brol.

Maar mijn vraag is: WAAR halen die bedrijven dan hun Breitlings ???

Als Breitling zélf verwittigd om NIET via het internet te kopen, gaan ze zeker toch niet aan zulke bedrijven/personen leveren ?

Daar zou ik graag eens een antwoord op willen… :wink:

Hoi Marc

ik denk dat deze horloges vooral ‘overstock’ zijn, oudere modellen etc of vanuit andere landen

maar ik zou ze eens bellen en vragen waar ze vandaan komen :slight_smile:

m vr gr
-Rene

Het grijze circuit wordt dit ook wel genoemd. Hoe dit precies in z’n werk gaat weet ik ook niet, maar het is wel gewoon volkomen legaal en eerlijk spul.

Hoe dit precies in elkeaar zit weten anderen hier denk ik beter.

Volgens mij bestellen internetverkopers bij een juwelier mijn Tag Heuer heeft Marley Sayin ,bij een andere juwelier in Zwitserland besteld.
Kon ik zien aan het garantiekaartje stond de naam van deze juwelier op : http://www.chronochatelain.ch/default.asp

Toch vind ik het ook een beetje een duistere wereld die horlogehandel.

Want als je op de website van Zeno kijkt lees je dit :

The following online shops are NOT authorized ZENO or ZENO-WATCH BASEL retailers:
Chrono 24 (BadHomburg/DE), l4lshop (Hamburg/DE), Nema Warenhandel (Erlingheim/DE), Ranfft Uhren (Haan/DE),
Sayin (Fislisbach/CH), Silvermatic (Zug/CH), SKW (?/USA), Tac Watch (?/USA),TheFineWatch (Hamburg/DE),
Trias Uhren (Offenburg/DE), Uhrenhaus Feustel (Müllheim/DE), Uhrenhaus Maier (BadKrozingen/DE), Watch Seller (AR/USA),
Watch Company (CA/USA), Zaha Herbert (Aschaffenburg/DE), Zeno-USA (Missouri/USA)

Daar staat op de 3e regel Marley Sayin maar dat kan ik dan weer niet rijmen met dit :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,6483,6496

Ze heeft dus ook de limited van Zeno verzorgd voor 2003 daar moet ze dan toch met Felix W. Huber ( eigenaar)over hebben gesproken ?

Het grijze circuit, zoals men dit noemt, is vaak de bron voor dit soort echte merkhorloges. Een juwelier kan failliet gaan en alles zal worden verkocht. Ook heeft een juwelier vaak een afnameverplichting van de verschillende merkhorloges. Als deze afnameverplichting groter is dan zijn verkoopaantallen blijft hij dus te lang met de horloges zitten en dat kost geld. Dan neemt hij genoegen met een lagere prijs en verkoopt aan het grijze circuit. Vwb de garantie is er geen probleem, in zoverre dat er altijd een merkgarantie bestaat, maar dat de plaatselijke juwelier (waar je dan je horloge niet hebt gekocht…) niet zit te wachten om jouw horloge in ontvangst te nemen als er een probleem is. Dan zul je dus zelf in contact moeten treden met de producent. Maar de kans dat een goed horloge snel problemen krijgt staat wellicht niet in verhouding tot de kortingen die al snel kunnen oplopen tot 25% of zelfs meer. Maar het kopen ‘face to face’ met een betrouwbare juwelier waar je op terug kunt vallen bij problemen mag wat mij betreft ook best wat kosten. Probeer gerust bij je juwelier om een korting te vragen bij aanschaf. 10% kun je altijd wel krijgen (bepaalde schaarse merken wellicht uitgezonderd) maar 15% is ook heel vaak haalbaar.

succes!

Inderdaad, korting vragen wordt vaak beloond !
Stok achter de deur is de verkrijgbaarheid bij een andere juwelier. Of aangeven dat je binnenkort op Schiphol (tax free) zal zijn. Wel even checken natuurlijk dat het door jou gewenste model daar werkelijk verkrijgbaar is :wink:
In het buitenland kopen (bv. Canarische eilanden) kan natuurlijk ook altijd… Heeft uiteraard voor- en nadelen… Maar daar is al eens een discussie over geweest dacht ik.

Een goedbedoeld advies. Indien je de moed hebt verzameld voor het vragen van (een redelijke) korting, probeer dan wel weg te lopen indien je niet krijgt wat je hebt gevraagd. Komt je geloofwaardigheid en onderhandelingspositie (voor een eventuele volgende keer) ten goede. Moet je wel een alternatief adres hebben natuurlijk… :wink:

Mvg,
Edwin

ik kom er natuurlijk niet wekelijks, maar in hongkong zijn dure merkhorloges, gewoon bij de erkende juwelier, tot wel 30% goedkoper dan hier!
wel om de pols doen op de terugreis, en de box op laten sturen ivm invoerrechten.
groet, frank.