Nieuwe horloge vraag

hoi ik zoek naar een nieuwe degelijke horloge en ik wil graag een die lang mee gaat dus ik wou een perigaum. maar nu zie ik overal heel veel korting erop en dat vertrouw ik niet straks is hij een nepper. dus ik zoek een perigaum zonder zoveel korting waar ze hem hebben voor de gewone prijs. wie kan mij helpen…

  • pakt popcorn en bier *

Cee Lo Green?

“hoi ik zoek naar een nieuwe degelijke horloge en ik wil graag een die lang mee gaat dus ik wou een perigaum.”

Dit werkt op de lachspieren.

Mooi…koop ik die perigaum (even 3x kijken hoe je dit schrijft) met korting en verkoop hem dan aan jou zonder korting… weet je wat…doe er gewoon beetje extra bij…is tie extra duur dus extra echt.

Deal?

Er zijn weinig zekerheden in het leven. Maar een daarvan is, dat Perigaums niet worden nagemaakt… Dus iedere Perigaum, is een echte. Of je daardan blij mee moet zijn, is weer iets anders.

@ voorgangers: kom kom, even iemand serieus op weg helpen, we zijn allemaal ooit begonnen in het horlogegeneuzel nietwaar? :)o

Piggie,

Perigaum is een merk wat - onder andere hier op het forum - niet echt op veel enthousiasme kan rekenen. De gebruikte uurwerken en materialen zijn niet zo goed en het merk is een zogenaamd ‘plakmerk’, geen historie, geen fabriekje of BV’tje, maar een bedachte naam en logo door bijvoorbeeld een grote multinational, laten we zeggen een bedrijf die ook buikspiermatjes en opvouwbare zonnebrillen maken. Ze ‘plakken’ er dus een naam op.

Soms lijken de horloges - mede door de fotootjes - heel wat, maar de kwaliteit is pover en als er iets mee is dan is er geen juwelier die je verder kan helpen (chinese uurwerkjes).

De korting die je ziet heeft niks met nepperij te maken, maar het is korting op een kunstmatige raar hoog gezette adviesprijs (die feitelijk nergens op slaat). Het lijkt dan een heel goede aanbieding, maar het is gewoon een op zijn best marktconforme prijs voor de kwaliteit van het horloge. In veel gevallen betaal je te veel voor een matig klokje.

Als je wat voorkeuren voor stijl, formaat en prijs hier neer mikt, kunnen vast een aantal forumleden je wat leuke tips geven voor kwalitatief betere klokjes die niet veel hoeven te kosten.

Groeten!

je bent te aardig :smiley: ik wou net vragen of Theorama miss. ook een optie zou zijn.
:+

@ Piggie ; als je echt serieus op zoek bent naar een horloge geef dan even aan wat voor een stijl je zoekt en wat ongeveer het budget is, weet zeker dat je dan voldoende tips gaat krijgen van mede forum leden.

Kunnen we de post van candide niet als template ergens zetten?

Je moet er maar zin in hebben om t steeds weer te typen:D

Wel netjes, dat wel

haha, ik had ook al even gezocht in mijn eigen eerdere typerij maar kon het zo snel niet vinden

Een mooie officiële plakmerkenlijst met uitleg over het fenomeen is er nog niet volgens mij, of wel?

nog een biertje trouwens? :smiley:

Candide Schreef:

nog een biertje trouwens? :smiley:

Lekker, daar heb ik wel zin in! :)-D

piggie Schreef:

hoi ik zoek naar een nieuwe degelijke horloge en
ik wil graag een die lang mee gaat

Als dit het stukje is waar het om gaat, dan zou ik voor een Seiko gaan. ‘Kost nie duur’ (monsterwatches.nl?) en is zeker degelijk. Wat betreft Perigaum sluit ik me bij mijn voorgangers aan.

Candide schreef ;


Een mooie officiële plakmerkenlijst met uitleg over het fenomeen is er nog niet volgens mij, of wel?

Dat zou idd wel een goede zijn (tu)

Ik zat net te denken stel je voor je bent echt nieuw op horloge gebied maar wil wel een kwaliteits uurwerk kopen.
Krijg je een tip zo van : Pequignet dat zijn mooie horloges, versta je het niet helemaal goed en kom je met een perigaum thuis :smiley:

Ik heb nog wel een Perregaux in de aanbieding, veel degelijker :slight_smile:

Hendrik

Die zwarte lijst met plakmerken bestaat wel:

http://www.trustedwatch.com/community/blacklist

Maar je hebt (blijkbaar) ook “blacklist watches”
(en dat ziet er niet eens zo verkeerd uit)

@piggie, welkom op het forum en zoals candide al aangaf kun je beter vertellen wat je ongeveer zoekt en je budget. Komen er echt veel adviezen uit.

Meteen een waarschuwing voor iedereen: beperk je tot normale reacties. Ik heb al opgeschoond. Eerste post van piggie en iedereen moet weer “grappig doen”

Zelf heb ik ook 2 Perigaums, absoluut niks mis mee, nog nooit problemen mee gehad. Maar er zitten in de “normale” Perigaums geen hoogwaardige uurwerken maar goedkope Chinese uurwerken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ze kwalitatief boven andere merken zoals Joshua & Sons en Ingersoll zet. Maar het blijven Chineesjes, als je iets duurzaams wil met zekerheid ga dan voor een leuke Seiko. Het is wel zo dat Perigaum tegenwoordig swiss made horloges produceert met een automatisch eta uurwerk, daar vragen ze al snel 1700 euro voor, voor dat geld heb je ook een mooie Oris of Edox…

Roger M Schreef:

ms wil met zekerheid ga dan voor een leuke
Seiko. Het is wel zo dat Perigaum tegenwoordig
swiss made horloges produceert met een automatisch
eta uurwerk

Heb je daar een linkje van? Zou ze wel eens willen zien.

Ik heb net de site bekeken en er zitten inderdaad volgens hun schrijven tenminste, ETA valjoux 7750 uurwerken bij. Die prijzen zijn dan ook navenant.
Ondanks dat zou ik er toch geen aanschaffen.
Voor dat geld is er wel wat mooiers en beters te koop volgens mij.

groetjes Lenno