Nieuwe horloges prijzen Chrono24 vs Juwelier/AD

Ik zat eens rond te kijken op Chrono24 en zag dat bijvoorbeeld de Rado Captain Cook Hi Tech Ceramic bij juweliers en op de officiële website wordt aangeboden rond de €3800. Kan iemand mij uitleggen hoe het dan kan dat er op Chrono24 ook nieuwe modellen te koop staan rond de €2600-€2800?

Bij de juwelier kan je ook wel een flinke korting onderhandelen bij incourante horloges als dat.

En zijn die van 2600-2800 ook in de EU?

Die leveren hun marge in.

1 like

Misschien hebben de handelaren op C24 SS Rolex’en gekocht en deze Rado als part of the deal erbij af moeten nemen.

1 like

Ja, Duitsland onder andere.
Ik weet niet of het aan mij ligt. Maar het voelt heel erg tegen mijn natuur in om bij een juwelier te onderhandelen. Alsof je naar de Albert Heijn gaat en met de cassière gaat onderhandelen over je boodschappen.

2 likes

Meubelwinkel, auto dealer en juwelier zijn plekken waar ik zonder blikken of blozen om korting durf te vragen.

2 likes

Zoals ik al zei. Het zal wel aan mij liggen :rofl:

Gewoon overheen zetten, de eerste keer op een fiets stappen is eng, dat geldt trouwens niet voor de eerste keer uit het vliegtuig springen, daar is het de tweede keer echt eng.

2 likes

Dan gewoon online kopen toch? Binnen de EU geldt dezelfde dealer garantie dus verder niks op tegen :grin:

1 like

Als je toch op chrono bezog bent, hier heb je vaak de optie om een prijsvoorstel te doen. Ook voor het onderhandelen hoef je niet naar de juwelier :stuck_out_tongue:.
Overigens komt het op chrono weleens voor dat men adverteert met de prijs zonder btw (ookal lijkt me dit binnen de EU niet de bedoeling). Dan komt de verkoper met een prijsvoorstel de andere kant op…

1 like

Dat doe je niet, daarom ga je naar de Jumbo of een discounter

1 like