Nieuwe horloges Willem van den Berg - Mooi!

Tenminste, ik vind ze mooi! Handwerk en originaliteit hebben nu eenmaal een prijs waardoor ik niet in de positie zo’n mooi horloge te kunnen kopen maar ik vind het leuk dat er weer een Nederlander is die zijn nek uit wil steken.

Alleen maar hulde!

Het uurwerk:

Meer: http://www.horloge.info/nieuws/Willem-van-den-Berg-nieuw-En-oud-/319

Mijn beste,

In eerste instantie had ik iets van “een zakhorloge uit ver vervlogen tijden voor om de pols”. En daar bleek ik al lezende, http://www.horloge.info/nieuws/Willem-van-den-Berg-nieuw-En-oud-/319 niet eens zo heel ver vanaf te zitten. Het is een horloge welke zijn echte geheim pas prijsgeeft aan de rechtmatige eigenaar. En ík, kan er voorlopig alleen maar naar kijken. En of dat misschien met een begerenswaardige blik in de ogen is, daarvoor zou ik dit horloge eigenlijk in het echt moeten zien om het de waardering te geven die het wellicht toekomt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hulde!

Niet helemaal mijn smaak, maar een fraai stukje vakwerk zo te zien…
Net als Gronefeld lijkt vd Berg het economische tij misschien niet helemaal mee te hebben, maar het horloge ziet er in ieder geval fraai uit. Alle lof…

groet
Mark

Ik heb die oude collectie van hem gezien, met de Bossche skyline!! Zag er erg goed uit, zeker de rotor achterop zag er mooi uit met 3 verschillende kleuren goud! Ik ben dagelijks in Den Bosch, dus zal van de week eens langs lopen om zijn nieuwe collectie te bewonderen!

Moet zeggen dat het wel even wennen is… Maar het ziet er zo op het eerste gezicht wel ok uit!

Voor onze andere landgenoten uit de andere regionen begreep ik van de man zelf dat hij ook bezig is met de ontwikkeling van een type met de skyline van Rotterdam, Utrecht en Amsterdam.

j_metselaars Schreef:

Voor onze andere landgenoten uit de andere
regionen begreep ik van de man zelf dat hij ook
bezig is met de ontwikkeling van een type met de
skyline van Rotterdam, Utrecht en Amsterdam.

Dat hoorde ik ook en als je echt wilt (en het kunt betalen!), kan hij ook een unieke versie maken met de skyline van welke plaats je zelf maar wilt.

Een maand of twee geleden ben ik eens bij Willem binnen gelopen om zijn werk te aanschouwen. Toevallig werden er op die dag ook een aantal foto’s van deze horloges gemaakt door een professionele fotograaf.
Ik moet zeggeen dat ik behoorlijk onder de indruk was van het ontwerp en de afwerking van zijn horloges. Technisch is het allemaal niet zo spannend, maar wat het uiterlijk betreft zijn ze zeker uniek.
Neemt niet weg dat de aanschafprijs behoorlijk hoog is voor een horloge met een “simpel” ETA uurwerk. (+/- €3500,-) en dat er voor deze prijs ook andere, hele mooie horloges te koop zijn. Maar uniek is het zeker.

Buiten deze horloges verkoopt Willem ook hele mooie en aparte klokken. Deze hangen ook in zijn atelier en zijn ook te bezichten. Voor ieder die wel eens in Den Bosch komt is het zeker aan te raden om eens bij Willem langs te gaan.

Aparte klok maar niet helemaal mijn cup of tea ben ik bang.

in het echt zijn ze net zo fraai als op de foto. Hij steekt zijn nek uit met eigen ontwerpen. Maar…exclusiviteit heeft inderdaad zijn prijs!
De liefhebber moet maar eens richting 's-Hertogenbosch gaan (leuke stad) en kennismaken met deze aimabele vakman!!

Groet,
Arno.