Nieuwe Invicta Speedway op W2D

Op W2D zag ik vandaag een aanbieding voor een Invicta Speedway 26111.


Gezien mijn vorige ervaringen met dit merk (zie mijn NA topic over de '9211) even een tip:
Ook deze heeft een caliber (Hattori VD53B-14) met de chrono secondenwijzer op een subdial.

Er zit een prachtige zwarte tachymeter ring op … de bezel, en daar heb je dus niets aan.
Caveat emptor!

2 likes

Wow, just wow!

1 like

Top ding. Volgens mij heeft @lasteraar er ook eentje.

4 likes

Zelfde kwaliteit maar van die hullie kost veel duurder financieel gezien :grin:

Dus de centrale secondenwijzer is niet van de chrono? Dan is die tachymeterring inderdaad niet erg functioneel en meer een soort rudimentair orgaan. Jammer, vond het een leuk klokkie voor het geld.

2 likes

Inderdaad Willem, daar was ik dus ook in getrapt toen ik mijn Speedway 9211 kocht. Nu let ik er op bij elke chrono. Het valt me op dat je hiermee vooral bij de goedkope merken enorm op moet letten (tenzij het je niets kan schelen, uiteraard :slight_smile: ).
Hadden ze het bij Invicta wel goed gedaan? Dan was het een leuke hommage geweest aan die andere (die dure dus), zie de overige reacties :thinking:

Nu zou ik Invicta niet met een stok aanraken maar die Rolex Daytona kan ik me alleen permitteren als ik de Lotto win… Jammer dat die secondewijzer geen onderdeel van de chrono is, anders had ik 'm misschien gehaald.

Het is inderdaad een streek die Invicta nog bij andere modellen geflikt heeft, helaas.

1 like

Deze Invicta passeerde weer eens maar omwille van dit bericht toch maar niet gekocht.
Jammer want de VC53B komt blijkbaar uit de Seiko fabriek.

1 like

Wees blij! You did not get yourself a shitter💩
:+1:

2 likes

Inderdaad, Hattori is van Seiko. Kennelijk is hier toch een markt voor, maar begrijpen doe ik het niet - of het zou moeten zijn dat iedereen die mij een chrono ziet dragen zegt: “Hee, je horloge staat stil!” en het liever anders wil. My 2c … :wink:

Je had ook gezien dat de laatste reactie 1,5 jaar geleden was?

Hoe noem je het level waar je Omega ook meuk vindt?

1 like

HanAwesomesauceDaVinciPlatinumDiamondDayDateRolexFuckOff level :sunglasses:

Qu’est-ce que c’est?

Kan niet. Ben verblind…

Even serieus. Wat kom je hier doen gast? Beetje random oude topics doorzoeken en andere leden middelvingers sturen en uit gaan schelden? Volgens mij ben je niet echt een verrijking voor dit forum…

Even gewoon doen svp