Op Horloge.info zal de komende dagen dagelijks veel nieuws te vinden zijn van de SIHH die nu loopt, maar het eerste bericht is mij nu al het liefst! IWC heeft de nieuwe Aquatimer modellen gepresenteerd en ik vind ze prachtig! Met de gekleurde externe duikringen lijken ze op duikers uit de jaren 70 en begin 80 van de vorige eeuw en dat zijn nou net horloges waar ik voor warm begin te draaien (zie ook mijn nieuwe aanwinst van de Rikketik vanavond).
Oh, oh, slechte zaak. Henrik begint de jaren 70 modellen mooi te vinden. Binnenkort valt er op M’plaats en de Baai niets meer voor me te scoren voor een leuke prijs
Doe mij deze automatic 2000 maar met een zwart of blauw rubberen band.
Maar wat zouden ze nou toch gaan kosten? Ik heb met Van Willigen in Rotterdam gebeld, die weten ook nog niet, ze verwachten het eind van de week, begin volgende week te zullen weten. De “oude” 2000 met interne bezel ligt rond de 3500. Als deze ongeveer zo duur is (en waarom niet, technisch gezien is het een minder horloge) zou ik liever deze kopen dan de stiekem gedroomde Seadweller…
Tja - ik moet eerlijk zeggen dat ik de oude serie een wat meer “eigen karakter” vond hebben dan de nieuwe…
Op een ander forum riep iemand dat 't probleem met de AT is, dat hij er elke paar jaar weer volledig anders uitziet. Daar zit natuurlijk wel wat in. Kijk eens hoe de seadweller in de laatste jaren veranderd is en hoe de AT in de laatste jaren veranderd is – Seadweller = langzame evolutie, AT = elke paar jaar weer een revolutie. Ik vind dat wel jammer. Er spreekt niet veel vertrouwen in hun AT uit.
Nou ja, het voordeel is dat we misschien op de ouwe modelletjes een goede prijs kunnen krijgen