Dank voor deze post.
Ik ben gelijk genezen.
- 41 mm time only is te groot
- vanaf deze foto’s te zien is de plaat te wit
Ciao IWC.
Dank voor deze post.
Ik ben gelijk genezen.
Ciao IWC.
Yes, en deze nog een extra schep erbovenop!
Kaart hadden ze van mij weg mogen laten.
Van mij hadden ze het hele horloge weg mogen laten,…
Invicta kan het beter,
En voor minder geld.
Toch wel eens lekker, zo’n nieuw ontwerp tot de grond toe afbranden. Veel humor hier.
Jammer dat ze geen Ceratanium gebruikt hebben voor de kast. Heb zelf een Ceratanium pilot en vind het een super fijn en mooi materiaal. Zie niet helemaal wat de visie/strategie is bij IWC bij het kiezen tussen Ceramic en Ceratanium.
Ohhh en die speelkaart had inderdaad naar het kastdeksel gemogen wat mij betreft.
Een bedrag van meer dan 7k voor dit horloge vind ook ik vrij absurd… desalniettemin vind ik het een cool horloge en stoort het speelkaartenlogo mij niet erg… het ziet er militair aandoende uit (wat ook de bedoeling is). Veel squadrons hebben dergelijke logo’s.
Sowieso zou ik nooit en te nimmer een IWC horloge nieuw kopen… heb wel het idee overigens dat de waarde tweedehands relatief stabiel blijft.
Sowieso zou ik nooit en te nimmer een IWC horloge nieuw kopen… heb wel het idee overigens dat de waarde tweedehands relatief stabiel blijft.
Ik heb vorig jaar een Mark XVIII gekocht en als ik chrono24 zo check is de prijs niet of nauwelijks gedaald voor 2e hands modellen. Nou heb ik 'm wel op Schiphol gekocht, dus kreeg een iets lagere prijs, maar afschrijfkanonnen lijken het toch niet te zijn.
Heb nu twee IWC… Mark XVII en de Pilot Chronograph 41… ik vind IWC een heel mooi merk
Afschrijven? Het is ern hobby….
Maar deze vind ik niet zo cool. Full lume was nooit zo mijn ding
Ik zelf heb een IWC Pilot Chrono- nieuw was deze naar ik meen € 6.500. Tweedehand staat deze volgens Chrono nu op € 4.450. Dat is meer dan ik ervoor betaald heb maar ook weer niet een heel spectaculair verschil. Ik heb het horloge nu ruim een jaar. Mooi constant dus wel wat de tweedehands waarde betreft zu ik denken… Ik heb er ieg zelf niet op afgeschreven… IWC vind ik overigens ook een prachig merk! Heb er extra affiniteit mee sinds ik vorig jaar in Schaffhausen was. Kan dat iedereen aanraden
Overigens grappig hoe IWC beweert dat het hun eerste fully lumed dial is, maar lang geleden hebben ze dat ook gemaakt voor de Duitse Kriegs Marine (KM).
Oef… begrijpelijk dat ze dit uit hun geheugen hebben verbannen
Dit is nou een mooi zak horloge. En niet vanwege het logo er op, maar ook zonder de 3e foto te zien is deze prachtig.
Voor mij zit het verschil (buiten het esthetische) vooral in de gevoeligheid voor schok… het Ceratanium kan beter tegen butsen en een eventuele onverhoopte val.
Ceratanium is absoluut niet bestendig tegen butsen. Stoot je ergens goed tegenaan dan “breekt” de toplaag er gewoon af en kijk je naar een stuk blank titanium van je mooie zwarte kast
en ik spreek uit eigen ervaring
skip.
Ja een geheel nieuwe kast
Ik had niet eens gebutst, er was aan binnenkant van de linkerlug een stukje Ceratanium “afgebroken“. Horloge zat nog vol in de garantie, maar IWC wil nergens van weten…
Voor mij nooit weer Ceratanium
Die weet er alles van, en meer