Nieuwe IWC pilot mark Blauw?

Gisteren kwam ik deze nieuwe blauwe pilot tegen “in het echt”. Ik vind de blauwe plaat heel mooi. En ik heb nog geen blauw …

Afmetingen zeer fijn (40x11mm).
Nadelen: de datum (die plek!) en vrij lange Lugs. Op de 2e foto is te zien dat m’n Speedmaster lug to lug nog iets kleiner is.

M’n vrouw vond 'm op de foto wat saai: “zoiets heb je toch al…?” Nee dus :wink:
Wat vinden jullie?

7 likes

Ik persoonlijk vind het behoorlijk boring. Hij ziet er vrij simpel en saai uit. Vooral zo naast je mooie speedmaster.

1 like

Ik ken deze versie niet, maar wellicht met een andere band komt deze meer tot zijn recht?

1 like

Simpel, clean, mooie kleur plaat. Maar idd…die datum :scream:

1 like

Mooie kleur plaat!
Voor de rest doet hij mij niet veel. Bijna alle fliegers lijken min of meer op elkaar en deze springt er voor mij echt niet uit.
De Speedy heeft, wat de IWC mist en dat is karakter :sunglasses:

1 like

Hij doet me ook weinig, maar ook niet lelijk te noemen. Ook weer gewoon met Eta wat veel IWC’s meteen toch vrij oninteressant maakt voor de prijs.

1 like

Mooi hoor! Alle fliegers lijken op elkaar maar dat ligt niet aan de IWC Mark want dat is het origineel (of iig een van de eersten). En goed om te zien dat het datumvenster weer normaal is. Vond dat “hoogtemetertje” lelijk.

1 like

Doet t voor mij ook niet; mij te rustig.

1 like

Die hoogtemeter met triple-datum deed het voor mij ook niet

ETA inderdaad en niet goedkoop.
Toch schijnen ze aan die ETA wel heel veel aan te passen. Maar het knelt wel voor die prijs.

Maar weer even rustig verder kijken naar iets blauws…

Andere Blauwe suggesties zijn trouwens welkom :+1:

Liefst compact (40mm bijvoorbeeld of iets groter met kleine lugse)?

Ik hebeen zwarte MK XVI gehad. Vind ik mooier. Er staat nu op HF een MK XII te koop. Vind ik nog mooier.

2 likes

Is ook erg fraai.
36mm is wel aan de kleine kant
Laatst een Eplorer 36mm gepast, dat was toch te iel
En zwart is al goed bezet met de Speedy en Seamaster PO…

5 likes

1 like

3 likes

Die Nomos Zurich is prachtig.
Al eens om gehad in Den Haag.
Toen vond ik de zichtbaarheid van de wijzers wat lastig (geen lume, veel reflectie).
Staat nog wel vast in m’n geheugen.

Hoe is de lug to lug van de Zenith?
(Pols van 16,5/17,0 cm)

Dat weet ik niet, iets om uit te zoeken. Wel echt een prachtding met een fantastisch uurwerk natuurlijk.

Zichtbaarheid van de wijzers van de Nomos gaat in de praktijk heel goed, juist vanwege de prachtige reflectie ervan.

Beide heel anders, maar beide kunstwerkjes met mooie in-house uurwerken. Nomos een heel stuk goedkoper.

1 like

3 likes

WUS ST5 2013 Project watch
Diameter zonder kronen: 39 mm (draagt groter)
Diameter met kronen: 41 x 47 mm
Dikte: 11mm
Uurwerk: Seagull ST5 19 steens 21.600 BPH
Acryl glas
Breedte Band: 20mm

2 likes