Nieuwe IWC pilot

True. Ik doelde inderdaad op de gemiddelde horlogeliefhebber :wink:

Dan is nog mijn vraag wat de toegevoegde waarde van een manufactuur uurwerk zou zijn. Zeker omdat het hier om een horloge gaat dat heel basaal tijd en datum aangeeft.

Dan kan patek Philippe ook maar beter er een 2824 in stoppen :wink:

Ja dan sluit ik me aan bij @marijn, dat is beleving.

Maar los daar van, vond ik de afwerking en uitstraling van de Mark 17 niet de prijs (nieuw toch 4700 piek) rechtvaardigen, ondanks de ‘echt cockpit looks’ van de datum, wat wel gewoon gaaf is natuurlijk.

Dat tweedehands exemplaar wat ik om had mocht voor 2000 weg, maar ik bemerkte dat ik dat er toch echt niet voor over had. Ook omdat dit zou betekenen dat mijn Damasko (voor 850 euro gekocht 2 maanden oud) dan weg zou moeten.

Die gebruiken JLC. Altijd baas boven baas.

Mijn beleving is dan anders. Bij time-only wil ik een bewezen betrouwbaar uurwerk wat makkelijk te onderhouden is. Niet iets manufactuur waarvoor ik bij de fabrikant langs moet voor een beurt, die dan graag de hoofdprijs rekent. Daarbij is manufactuur niet gelijk aan kwaliteit.

€ 2000 is wel een hele stevige afschrijving :open_mouth:

Eens!

Zeg dat wel ja…

Ik zeg alleen wat er staat op de site van in dit geval Hodinkee.

Twijfelde niet aan waarheidsgehalte, schrok gewoon :wink:

Ah bon! Heb ik verkeerd gelezen :wink:

Ook nieuw in de pilot series: Timezoner Chronograph, 45mm, $11.900 en leuke manier van de GMT verzetten.

Omdat je een ander merk horloge met hetzelfde uurwerk kunt kopen voor een fractie van de prijs. Alsof je een 911 koopt met Golf GTI motor. Prima motortje, maar niet in die prijsklasse.
Met de IWC koop je een hele dure kast en wijzerplaat, met als voornaamste feature de naam IWC. De eigen uurwerken van IWC zijn trouwens fantastisch, maar zijn ook een stuk prijziger.

Nu is dit een renderplaatje maar die brush bovenop de lugs vinnik niks
high polish zou hem m.i. veel beter staan.

Ik zie meer overeenkomst met VW-Audi.

En waarom is het gebruik van dezelfde onderdelen in de autowereld geen probleem en bij horloges wel?

En waar vind ik een horloge met 2892 in chronometer-uitvoering voor een fractie van de prijs?

Ik ben het overigens met je eens dat je betaald voor de naam.

Mijn vergelijk met autos is blijkbaar niet goed overgekomen , maar als IWC een Std uurwerkje monteert die je gewoon los kunt kopen met Chronometer cert voor 400 euro (bel Ofrei maar eens) en ze rekenen een kleine 4000 euro voor het klokje waarmee je amper kunt zwemmen, wat maakt het horloge dan zo speciaal en uniek ?
Ik ben zeker niet tegen gebruikt van ETA/Sellita uurwerken in higher end horloges, maar verwacht dan wel dat ze er iets unieks van maken voor die prijs, zoals IWC altijd deed t/m 2003, zoals met mijn GST Chrono waarbij ze een eta valjoux 7750 veranderden in een fantastisch exclusief uurwerk die zelfs anders klinkt, waarbij de stevige prijs gerechtvaardigd was. Deze had na 3 jaar wel een servicebeurt nodig van 760 euro, dus dat onderhoud goedkoper zou zijn met een ETA is onzin. Rolex service kost niet veel meer, en hoeft slechts 1x in de 10 jaar.

Vind 'm echt heerlijk dragen!

Ik neem aan dat die € 760 de IWC-prijs is.