Nieuwe IWC Portuguese

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb even rondgekeken, en twijfel of dit wel het juiste forum is voor mijn vraag … Maar ik probeer het toch maar. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een IWC Portuguese wil kopen, maar ben er denk ik nu toch wel van overtuigd. Dan komt de vraag, waar het beste (lees: goedkoopste) aanschaffen.

Ik las hier wel een paar topics over kortingen die juweliers zouden willen geven. De prijzen voor de modellen staan in principe wel vast, als ik het zo zie. Op Schiphol achter de douane krijg ik zowiezo 19% korting, door de BTW actie die ze hebben. Ik zit een paar keer per jaar in Amerika, maar daar is het niet goedkoper, ondanks de huidige dollarkoers.

Weten jullie welk land het goedkoopst is om een dergelijk horloge aan te schaffen ? Nederlandse standaard-prijs ligt rond de EUR 10.000. Alvast dank.

goedkoop is niet altijd het beste, een wijze uitspraak :wink:

probeer eens een “grijze” handelaar, die geven ook 20 a 25 %

Ik weet niet welke uitvoering je wilt, maar een nieuwe Portuguese kun je al voor een kleine €4000 kopen. Kijk maar eens op chrono24.

Wat bedoel je met goedkoop is niet altijd het beste ? Ik wil gewoon het echte model, maar van land tot land verschillen de prijzen volgens mij ? In ieder geval met verschillende munt-eenheid verschillen de prijzen. Ik wil gewoon in het land kopen waar de prijzen het goedkoopst zijn ? Maar waar in ieder geval ik een echte IWC koop uiteraard :wink:

Ik ben al heel lang aan het kijken, en Portuguese heb je uiteraard in verschillende modellen en in verschillende prijzen. Ik wilde hiermee aangeven dat het model dat ik wil, in normale prijs rond de EUR 10.000 ligt. Enkel om aan te geven waar ik het ongeveer over heb :wink:

nogmaals probeer eens een internethandelaar zoals wien of precisionwatches bv

OK, dank voor alle tips. Die internet-handelaren die hier net genoemd worden, dat is wel allemaal betrouwbaar dus ? Excuses voor mijn achterdocht, als ik hier de echte forummers tegen het hoofd stoot die dit allang weten :wink:

die 2 die ik noemde zijn zeer betrouwbaar
anders zijn ze hier ook wel op te vragen/zoeken

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

@superc: helaas is dat niet meer zo sinds de devaluatie van de Euro. (td)

Vorige zomer heb ik weer een flink vergelijkend prijsonderzoek gedaan in o.a. Zurich en Interlaken en het scheelt nagenoeg niets meer. Zeker niet als je bij een AD in NL. min. 10 % korting krijgt of op internet nog meer.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

wwwatches, interwatch, time4sale etc…

Ik geloof niet dat horloges “achter de douane” veel goedkoper zijn… Dat voordeeltje van 19% BTW gaat echt niet allemaal in jouw zak; uiteindelijk is het natuurlijk “prime real estate” daar bij Pier E op Schiphol…

Als je wel eens in de VS komt, is 't het goedkoopste om 'm daar te kopen. Je krijgt bij de AD’s flinke kortingen, meer dan in NL is mijn ervaring. Op laten sturen is inderdaad een risico, maar als je bijv familie in de VS hebt, kun je het naar hen op laten sturen. Je loopt dan ook nog de sales tax mis als het naar “out of state” gestuurd wordt; scheelt ook weer 6-7%.

Groet
Mark

Kijk eens bij Lex watches.

Met alle respect, maar een horloge van die prijs zou ik niet op laten sturen per post, ook niet aangetekend. Sorry TNT medewerkers>X>X:?
Risico dat je zending ‘zoek raakt’ is mij te groot. Voor 10.000 Euro kan er ook nog wel een goedkoop ticket af om 'm zelf te gaan halen in de USA, of waar dan ook. Even weekendje op en neer!

Zoiets wil je toch vasthouden en bekijken en keuren als je hem koopt,toch niet via pakketje aan de deur, tenminste ik zou dat niet snel doen.

Kortingen zijn ook bij een gewone juwelier te bedingen,gewoon handelen of een bod doen en kijken of het bespreekbaar is.

Verzekerde verzending via UPS.
Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Dank voor alle tips. Eens dat het ‘zomaar’ op laten sturen wat tricky klinkt voor mij. Ik zie hem het liefst en neem hem dan zelf mee. Vandaar ook de vraag of het in andere landen veel scheelt. Zo ja, dan kan ik wel heen en weer vliegen of rijden.

Maar conclusie lijkt te zijn dat je in Nederland best een goede deal kunt maken, ofwel via de verschillende websites die ik heb doorgekregen, of wel via AD’s. Maar … wat zijn AD’s ? Of zijn dat die verschillende websites die jullie doorgegeven hebben ?

Authorized Dealer :slight_smile:

Ik zou een IWC gewoon bij een dealer halen en daar zijn prima kortingen te bedingen tot 20%!! Dit afhakelijk van hoe lang het betreffende model op de markt is.

De grijze handelaren zitten standaard op z’n 25%

Precision watches
lex watches
willem wien watches
exclusive watches
interwatch
etc.