Nieuwe IWC

De Da Vinci Tourbillon Rétrograde Chronograph

.

.

.

.

.

44 mm., AUD 150.000,00 = € 100.793,00

-> Artikel

3 likes

Voor ruim een ton zou ik toch een wat beter afleesbare datum verwachten… Vind retrograde wel cool maar niet als je er dan eigenlijk alsnog een cyclops voor nodig hebt. Oogt mede daardoor ook wat rommelig.

Wat vind jij?

2 likes

Ik heb een hekel aan kleine cijfertjes, zie ze niet, dus voor mij is dat kleine gedoe al helemaal uit den boze…
Retrogade is leuk maar ik had hier gewoon een BigDate venster gemaakt …

1 like

Die datum lijkt een beetje een dure oplossing voor een probleem dat er niet is.

Ik vind hem verder vrij rommelig inderdaad en een beetje kitcherig ook wel.

3 likes

+1 en veels te groot.

1 like

Dat kan ik over het algemeen juist wel waarderen bij horloges.
Maar in dit geval moet ik ook toegeven dat het toch niet helemaal een geslaagd geheel is geworden, en dat is voorzichtig uitgedrukt.
Ik vind de diepte in de de wijzerplaat(voornamelijk door de cijfers) dan wel weer heel erg mooi.

Maar om hem daarvoor 24/7 met deze afstand en hoek te bekijken wanneer die om je pols zit, is ook zo’n stom gezicht :upside_down:

1 like

Ik vraag mij af wat Max Bill, Taro Tanaka en Dieter Rams hiervan zouden vinden. :slight_smile: En dan denk ik dat ik het met ze eens zou gaan zijn.

Was dit het geheime projectje van @HanDavinci?

2 likes

Berlinerbollen for life.

2 likes

Volgens ArmbandUhren catalog 2017 kost ie € 110.000,-

detail :slight_smile:

1 like

da’s goed om te weten zeg, dan moet ik nog even doorsparen voor dat extra bedrag…:upside_down:

2 likes

stel je voor: sta je daar met je zak vol 100.793 losse euromunten
kom je toch mooi wat te kort :slight_smile:

2 likes

Deze vind ik niet zo denderend eerlijk gezegd…gelukkig maar, bespaart me weer een ton :joy:

1 like

Man, wat een overkill, en ze waren zo mooi vroeger. Maar ach, ik kan ze toch niet betalen, vintage niet en dit circus al helemaal niet.
Alleen al die afgekapte cijfers, yuk.

Nee, dan liever zoiets:

(gejat van het web) Heilige - en voor mij dus volstrekt onbereikbare - graal. Nou ja , dan maar genieten van de plaatjes - zoals deze - op het internet. Af en toe komt er hier op het forum ook wel eens een mooie voorbij.

1 like

Jammer RG weer niks, van dichtbij zal hij best mooi zijn maar van een beetje afstand lijkt het net van die chinese open heart rommel.
Achterkant is dan wel weer aardig,

groetjes Lenno

1 like

Hij is inderdaad vrij druk, maar door de fraaie diepte in de plaat vind ik hem als geheel best geslaagd; hoeft niet ingepakt, ik neem hem zo wel mee. :sunglasses:

Blijkt maar weer dat smaken verschillen; zo’n Mark XVIII, daar loop ik dan weer helemaal niet warm voor…

1 like

ik heb het hier 1 op 1 omgerekend, dus niet de extra’s die wij eueroanen erbij tellen… :slight_smile:

1 like

Een ton. kom op hee…

1 like

Niet verkeerd, hoewel ik hem zonder die opengewerkte balans mooier zou vinden. En IWC blijft maar vasthouden aan groot, groter, grootst. Zit hun klandizie daar dan nog steeds op te wachten, of weigeren ze aan te sluiten bij de trend naar kleiner, of moet iemand daar de wekker eens zetten?

1 like