Nieuwe Junghans Meister Pilot Event 2015

Ligt het aan mij of? Die bezel verziekt toch het hele horloge?

1 like

Brrr. :grimacing:
Maar ja als je eens wat afwijkends wilt…

1 like

Ok dat snap ik… maar Brrr inderdaad :slight_smile:

Nogal jammer inderdaad.

1 like

Dat kunnen ze toch wel beter bij Junghans dacht ik.
Dit is een miskleun imo.

1 like

Dit is het origineel uit 1955 …

3 likes

Om een of andere reden oogt die toch veel beter!

Ik denk, maar dat ben ik maar he, dat dat te maken heeft met de manier waarop de sec. en de min. dial uitgehold zijn… moeilijk te zien

Bezel geeft het wel een eigen gezicht. Die afgekapte cijfers daarentegen: brrrr

1 like

Omdat de bezel schuin naar omhoog loopt. In combinatie met het bolle glas vind ik dat een stuk minder lelijk.

2 likes

Verrek ja, zow goed had ik niet eens gekeken!! Dank!! :slight_smile:

Jeetje! Wat is het origineel een stuk mooier dan de moderene interpretatie! Of ligt het aan de foto’s?

1 like

Doet me aan de smp300 bezel denken. Maar n wat gladdere lunette zou m denk ik beter staan.

1 like

Nou, sorry dan maar, ik kan er wel mee leven.

Like metal bezels.

Elf.

1 like

Neen dank u!

1 like

Zowel het originele als het reissue model spreken mij niet aan… De omtrek is te druk, ook al wordt het wellicht wel functioneler door de curven (lees ‘meer grip’). De grote curven in de bezel zorgen voor disharmonie met de ronde dial, ze stoten elkaar af. Dit i.c.m. de vaker genoemde ‘afgekapte’ uren-cijfers door de subdials maken dit voor mij een absolute no-go. En dan heb ik het nog niet gehad over de wat saaie caseback en standaard band…

Genoeg gezeken voor vandaag :slight_smile:

1 like

Ik vind de nieuwe wel mooi. Ook mooier dan de inspiratie. Bij het oude model zijn de cijfers erger afgekapt. Bij de nieuwe alleen de 10 en de 2 een klein stukje.

Zou 'm best willen hebben.

1 like

Dit is een bekend oud model van Junghans, er zijn zelfs replica’s gemaakt door Poljot, op de wijzerplaat stond ook gewoon Junghans.

1 like

Niet alleen de bezel hoor, ook de achterkant is niet moeders mooiste…

1 like

Plain jane pic zonder fotosjop

Poljot doet ook mee

1 like