Haha 60k voor een Seiko😳
Je gaat toch ook geen 300k voor een Opel neerleggen.
Ik denk dat je versteld staat hoeveel mensen > € 30k neerleggen voor een Opel, Peugeot of Nissan
De tweede kan ermee door. De eerste is spuuglelijk zoals de meeste Seiko’s.
Dat kóóp je toch 'ooit¿?
Zoveel mooie te vinden voor dat geld!
Ik snap echt niet hoe mensen zoveel waarde kunnen hechten aan de reguliere merken. De Grand Seikos hebben zich meerdere malen bewezen. Dat het uiterlijk iemand niet aanstaat kan ik helemaal geloven, persoonlijk vind ik nummer 1 ook niet mooi namelijk. Maar om te stellen dat je nooit zoveel geld voor een seiko zou geven… raar.
@DennisB: Ik zou me er maar niet druk over maken. (Veel) mensen hebben last van selectieve perceptie, zijn kuddedieren, ze houden vast aan imprints van vroeger, zonder kritisch te zijn en bij te leren. Zij missen wat, jij dus niet
Je weet zelf ook dat die opvatting komt door het imago van het merk Seiko. Het staat bekend om het enorme assortiment aan betaalbare (“goedkope”) horloges en daarom wordt het door veel mensen gezien als “gewoon een Seiko”. Filmsterren zie ik nog niet rondlopen met een GS.
Ik vind een GS wel wat hebben. Niet dat ik 60k er aan uitgeef of het überhaupt heb, maar het heeft geen last van de stereotypes van bijvoorbeeld Rolex. Een GS is wat stealthy en onder de rader. Iedereen denkt dat een GS gewoon een “simpele Seiko” is, omdat het geassocieerd wordt met betaalbaarheid, alleen de horlogeliefhebber weet wat je om je pols hebt.
Ben ook niet zo tevreden met mijn GS Limited
Simple, yet beautiful. Zie je aan de achterkant het uurwerk of is het een solid case back?
Prima aanbeveling voor een Seiko lijkt me.
Open case back
Veul geld, maar prachtig. Ook prachtig om te zien dat er nog steeds mensen zijn die toch al geruime tijd (nog steeds) onder een steen wonen als het om seiko gaat.
Op dit moment vind ik het heel veel geld, voor wat voor horloge dan ook. Wel vind ik het mooie horloges.