Nieuwe keramische Grand Seiko

Een kast bestaande uit 5 delen, volledig keramisch, ook met groene wijzerplaat. Retailprijs ligt rond € 15.000,-, Limited Edition, oplage 600 stuks.

Deze is ook mooi, Limited Edition, oplage van 600 stuks , retailprijs rond € 10.000,-.

Met het nieuwe uurwerk

5 likes

De 2de is erg mooi, toevallig ook prijzen bekend?

Ik vind ze fantastisch!

De nieuwe Spring Drive 8 Days Power Reserve (platina, 43mm, handopwinder) is ook een plaatje. Maar ja, een retailprijs van € 60.000,- is best veel…

2 likes

Wie komt er nu een Seiko van 60K, voordat geld zijn er zoveel mooiere merken te koop.

Dat is een oude discussie. Alleen als je ‘merkengeil’ bent misschien (‘mooier merk’?). Sommigen kopen echter geen horloge om te showen met hun dure merk, maar omdat ze vakmanschap van een betreffend horloge waarderen. Inmiddels genoegzaam bekend dat de Grand Seiko’s niet onderdoen voor andere merken in hun prijsklasse.

4 likes

Niet allleen meer “niet onder doen” maar gewoon overtreffen.

7 likes

Wie koopt er nu voor 60k n horloge. Er is voor dat geld zoveel anders leuk te koop :wink:

5 likes

De wijzerplaat van die eerste vind ik echt heel erg uit balans. ‘A face only a mother could love’ wat mij betreft. De 8 days is wel een plaatje.

ik heb maar weinig vertrouwen in keramiek
genoeg voorbeelden van plots afbrekende lugs e.d.

En dat al sinds 1968, toen de Neuchatel Chronometer competitie vroegtijdig werd gesloten, omdat Seiko gehakt leek te gaan maken van Zwitsterse horloges: "By 1968, it was clear that Seiko was going to have a devastating victory so the Neuchatel competition was closed prematurely to prevent that. These results were then confirmed at the Geneva observatory competition, where Seiko won anyway.

5 likes

Da’s wat anders natuurlijk. Ik in ieder geval niet…kan ook wel leukere dingen bedenken.

Tjee leuk hoor maar inderdaad wat een prijzen!

Ik mag al dolblij zijn als ik een auto geregeld krijg voor die prijs. Maar ja, alles is relatief :slight_smile:

Doe mij maar een Cocktail

1 like

Wat ga je dan met die EUR 59.700 die overblijft doen?

1 like

Het HF een rondje geven?

2 likes

De Spring Drive 8 Days vind ik verreweg het best gelukt van de drie. Maar dat soort bedragen aan één horloge (welk merk dan ook) uitgeven vind ik persoonlijk waanzin. De Ceramics vind ik wel gaaf. Maar niet per se heel mooi. De tweede gaat nog wel. Maar sinds iemand begon over de PR-meter die over het logo heenloopt, stoort me dit mateloos. Maakt niet uit. Was toch niet van plan deze aan te schaffen.:grinning: Blijft wel fascinerend spul, dat GS! :+1:

Ho ho

€ 59.615

Ehm. Opdrinken!

Das dure Disaronno :smile:

1 like

Is ook maar een grap. Wie koopt er voor duizenden of zelfs maar honderden euro’s een horloge terwijl eentje v n paar tientjes het ook doet. Of als je de tijd v je telefoon kunt aflezen…

3 likes