‘Biggest Tourbillon Watch’ …
415 delig machine, 49 mm., titanium of goud, rond de CHF 165.000,00
‘Biggest Tourbillon Watch’ …
415 delig machine, 49 mm., titanium of goud, rond de CHF 165.000,00
Werkelijk prachtig!
Heeeeeeel appart, net als in het artikel had ik ook wat moeite met het antwoord op de vraag: “Hoe zie je nou hoe laat het is?” Technisch mooi, gelukkig gezien de prijs ook nix voor mij.
Mooie techniek, maar lelijk.
niet eens zo mooi gemaakt vindt ik en de afleesbaarheid is ongeveer nihil.
Een tourbillon en een paar ijzerdraadjes als wijzers.
Een big tourbillon is ook veel makkelijker te maken dan een kleintje dus een hoogstandje vindt ik het ook niet.
Eigenlijk ben ik best wel negatief maar ja ik kan er bijna geen horloge in ontdekken…
Evengoed bedankt voor de plaatjes natuurlijk.
groetjes Lenno
Ik spaar toch nog maar even door.
Groet. Richard.
Rendering
uitwerken niet, ik ben maar een leek, maar logisch beredeneren wel.
Hoe kleiner het moet hoe moeilijker het is om de onderdeeltjes te maken volgens mij maar volgens u dus niet, misschien heb ik het fout maar dan moet u mijn foute veronderstelling eens uitleggen.
Zeg maar je hoor we zijn allebei al lang lid van het forum.
groetjes Lenno
Een van de vele voorbeelden van “Haute Horlogerie”, waar het meer om de haut prix gaat dan om de horlogerie…
Zie: Thorstein Veblen, who first identified conspicuous consumption as a mode of status-seeking in The Theory of the Leisure Class (1899)
Jou redenering klinkt logisch,immers hoe groter iets is hoe makkelijker je erbij kan.
Meestal wordt een tourbillon kooi en aandrijving rond een ‘‘standaard’’ balanswiel en veer gebouwd waarvan de afmetingen en waarden al jaren bekend zijn.
Als je een tourbillon met alle onderdelen eromheen wil ‘‘opblazen’’ zal je vanaf een ‘‘whitesheet’’ moeten beginnen en alles moeten compenseren met de veel grotere afmetingen…