Ik kon mij niet inhouden toen ik mij aan het verdiepen was in het sympathieke merk Orient en heb via een USA ebay aanbieder de 2011 Orient “Ray” besteld. Een automatische duiker met een - volgens zeggen, tenminste over modellen als de “Mako” - verbazingwekkende prijs-kwaliteit verhouding. Ongeveer EUR 120 inclusief verzenden (maar exc eventuele heerlijke invoerkosten). Wat vinden jullie ervan?
Tegelijkertijd een lederen bandje besteld bij bjstraps, aangezien ik dat fijner vind dan een metalen band. Kleur chocoladebruin. Plaatjes volgen, maar duurt zeker een maand voordat die er is.
ow je hebt hem nog niet lees ik nu goed…haha,
nou ja veel voorbereidingsplezier iig !
Als ie binnen is zal ik wel een aanvullend verslagje doen met real-life foto’s!
En ja, de versie met cijfers is wel echt de Orient-look, de Mako heeft vele fans. maar toch sprak de Ray mij wat meer aan. Kan niet echt uitleggen waarom
Leuk horloge, maar ik denk dat de leren band er
juist niet zo mooi op uit gaat komen.
Maar we zullen het zien, ik ben benieuwd.
Is de dag/datum uitlezing bij de oude groter, of
komt dat gewoon door het formaat van de foto?
Hier een aantal foto’s van Orient Mako’s met een alternatieve band; een aantal lederen banden, een rubberen en een nato, om een indruk te krijgen hoe het er uit kan zien. Be your own judge!
Yes, gisteren de Orient Ray binnengekregen. Op 6 september gekocht via ebay in usa, dus ik ben erg tevreden over de snelle levering (en gelukkig geen invoer gedoe!)
Netjes verpakt, in luxe doos, boekje en ingevuld garantiebewijs.
Lederen bandje volgt, maar ik ben ook erg tevreden over de stalen band in de zin dat het haar op mijn arm er niet in verstrikt raakt (heb ik met andere bandjes wel last van gehad).