Nieuwe knaller van Citizen, de Promaster NY0100

Ah dat is goed om te weten, volgens mij hebben we ongeveer dezelfde polsmaat. 17cm zoiets?

Wie iemand hoe groot deze modellen van lug tot lug zijn?

De lugs lijken vrij kort.

1 like

Klopt en de lug to lug ia vrij kort…

Just below 50mm ergens gelezen. Dat is mijn max.

1 like

Heel mooi! Ik ben erg fan van mijn 0040s. Deze gaat er ooit komen!

@RLC leuk topic heb je geopend :wink:. Vind het ook een tijdloos model, en die blauwe/groene wijzerplaat is wel heel erg mooi zo op de foto’s te zien :ok_hand:

Wat is er mis met mee dan? In vergelijking tot Seiko’s 7s26 zou het over gehele gangreserve beter presteren. Dat begreep ik in ieder geval van Watch Geek over de review van de promaster NY0040.

Mooi horloge maar had wat mij betreft gewoon een eco drive in mogen zitten ipv een automatisch uurwerk.

1 like

Zo groot is deze niet hoor:

It’s a good idea to start with what was perhaps most surprising after getting this one on the wrist—case proportions. The watch almost feels lugless and the compact fit really translates well on the stock strap or a NATO. On paper, we have a 43mm case diameter, 48mm lug-to-lug distance, and a thickness of just 11.5mm. Combine that with the super lightweight nature of the Eco-Drive movement, and you have a watch that almost feels like a titanium diver…

Bron:

Een review op Youtube heeft het over dezelfde maten.

1 like

Ik ben ook dik tevreden over de 2803 in mijn NY0040, maar als ik 350,- zou uitgeven zou ik liever een 9015 zien, ivm hacking en een hogere frequentie. Functioneel maakt het niet veel uit natuurlijk, maar het is wel een ‘luxe’ gevoel.

1 like

Zijn er veel duikers met een 9015?

1 like

De NY0040 is geen luxe horloge maar een werkpaard van hier tm de zeebodem :wink:

1 like

Een aantal microbrands zoals NTH …

Het nieuwe ‘goedkope’ uurwerk wat CTZ nu gebruikt in een aantal nieuwe modellen van hunzelf is de 8310 …die heeft seconde stop en kan je opwinden…

1 like

Zeer geslaagd!!

Hey, ik ben het niet met je oneens :slightly_smiling_face:

4 likes

+1 :grin:

5 likes

+1, vroege NY0040 uit 97/98. Krijgt binnenkort een nieuw uurwerk. Kast is gepolijst omdat deze te zwaar beschadigd was, en eigenlijk staat dat best mooi. Echt een top horloge is het! Glas is ook vervangen door saffier. Ben heel erg gehecht aan dit horloge.

6 likes

Tof :slightly_smiling_face: Die oudere hebben nog een mooie relief achterdeksel, de nieuwere (die van mij is van 2017) moeten het met een ‘laser etched’ achterdeksel stellen.

Klopt inderdaad! daar zit nog relief in :wink:

1 like

Ok ok, misschien toch op het lijstje dan :grin: