Nieuwe knaller van Citizen, de Promaster NY0100

Hallo allemaal,

Citizen heeft onlangs een nieuwe Promaster aangekondigd. De Citizen Promaster NY0100-50ME in het blauw en de NY0100-50XE in het groen. Beide 42mm en van titanium. Automatisch Citizen uurwerk. 200 meter waterdichtheid. ISO gecertificeerd. De band en clasp lijken een flinke upgrade te hebben gehad tov de Citizen NY0040 Promaster. Ik ben iig aardig enthousiast over deze nieuwe release. Listprijs 399 euro.


Wat vinden jullie? Geslaagd of niet geslaagd?
De Citizen NY0100 Promaster vind ik

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Cheers

6 likes

Leuk ding, niks voor mij :grinning:

Ik begin citizen echt steeds meer te waarderen, echter kan ik gewoon niet wennen aan deze ongelijkmatige bezel-rand en plompe wijzers… Hoe graag ik ook zou willen. Nou zijn dat juist de zaken die de smoel van dit horloge bepalen :roll_eyes:

2 likes

Dat had ik ook, totdat ik er eentje kocht. Nu ben ik om. Het zijn heerlijk ISO-gecertificeerde duikers voor een klein prijsje. Nou ja, dat geldt voor de NY0040. Niet voor deze upgrade in dit topic.

1 like

Je bent trouwens wel een beetje laat hiermee. @Apeks heeft hem allang in bezit en hier op HF geshowd.

2 likes

Watch House maakt vaak erg mooie foto’s waardoor horloges er mooier uit zien dan dat ze in het echt zijn. Een filtertje er over en het lijkt helemaal the bom. Maar ondanks dat een leuk horloge.

Hier b.v. Een echte foto van de band, geen 5 link, maar cheap gedeeltelijk verchroomd.

2 likes

Nieuw en aangekondigd?!? Is al een tijdje gewoon te koop bij horloge.nl Zie net dat ze de zwart / blauwe variant reeds verkocht hebben… groene is op voorraad!

Riep iemand hier NY0100-50XE? :grin:

30 likes

Ik vind juist dat het horloge daardoor een eigen gezicht heeft…

1 like

Zijn die plekken niet eerder gepolijst in plaats van verchroomd?!

2 likes

Aan de kroon positie kan ik ook niet wennen.

1 like

Dat zeg ik…

Voor dat geld kun je twee Ny0040`s kopen… en die zitten al zo lekker.
Veel te duur naar mijn idee.
Groeten,
Marijn

4 likes

Daar zit wat in!

Waar hebben ze die in de aanbieding?

Bedoel je de NY0040? die zijn overal te krijgen voor rond de 200 euro.
Groeten,
Marijn

1 like

Alleen niet de versie met stalen band. Als je een nieuwe NY0040 wilt met stalen band betaal je eerder ongeveer 250 euro. De NY0100 kost 350 (wordt onder list verkocht). Voor dat 100 euro prijsverschil krijg je andere kleuropties, een gesigneerde kroon en vooral een volledig titanium kast en band. Volgens mij is het een van de goedkoopste opties als je een automatisch titanium duikhorloge zoekt.

Dat gezegd hebbende; ik zou het er niet aan uitgeven. Ik ben erg blij met mijn NY0040 en zou voor dat geld i.p.v. titanium liever saffierglas, een goede stalen band en een beter uurwerk willen zien :slight_smile:

5 likes

Doe mij deze maar.

BN0156-13Z

7 likes

Ik vind het jammer dat deze eco drives groter zijn, het fijne van de NY0040/80/100 kast is juist dat hij lekker klein valt.

1 like

Ik kan deze ook net hebben hoor…

1 like