Nieuwe knutselseiko, 6117-6410 navigator

Gekocht op ebay, onder het lelijke gescheurde en bekraste glaasje zag ik helder witte lume, dus de gok maar gewaagd. De uur en minuutwijzer zouden aan elkaar vastzitten…

Bleek dus dat de uur wijzer los zat. Even de wijzers eraf, alles weer netjes vastzetten en klaar :slight_smile:
Heb ik toch voor een prikkie een mooie Seiko uit 1971 te pakken. Alleen nog even een nieuw glaasje regelen. (ebay)

Zo ziet ie er nu uit, glaasje al een beetje opgepoetst, maar er moet duidelijk een andere in.

Achterkant,

Het mooi lopende 6117B uurwerk, met hacking zelfs! (zet het uurwerk stil wanneer je de kroon uittrekt om de tijd in te stellen)

En de wijzerplaat, met stof en super witte lume, lichtmeter had er ook wat moeite mee :slight_smile:

Dat zal best wel weer een mooie worden.
Veel plezier met het opknappen.

ja ja dat is weer een hele mooie martijn…grrrrrr <---- maar ben niet jaloers hoor :wink:

mooi hoor…
heb onlangs zelf ook een world timer (opknapper) in huis gekregen.

prachtig type, je ziet er veel waarvan de “bezel” / GMT-urenring wat schade heeft opgelopen aan de rode of blauwe verf.

die van mij loopt niet meer, maar gelukkig hebben we de foto’s nog:

Die van jou is ook mooi! Hij is stuk? Heb je hem nog?

Mooie project:# :~ en om je beetje te helpen een paar originele platjes uit folder jaren 70
Groet en succes
Iwan

Leuke advertenties! Die duiker heb ik trouwens ook, nog een knutselprojectje, wachten op nieuw glas en pakkingen van “swedefreak”:slight_smile:

MartijnV Schreef:

Die van jou is ook mooi! Hij is stuk? Heb je hem
nog?

ja, ik heb 'm nog, zelfs met de originele band zie ik!
maar valt af en toe stil. een keertje schoonmaken zal het wel verhelpen denk ik.

komt er voorlopig niet van, na mijn pensionering wellicht (nog 25 jaar te gaan…)

Mazzelaar :slight_smile: niet te veel laten lopen nu hij nog vies is. Misschien laten schoonmaken en van genieten? Wie weet hoe je er bij loopt als je met pensioen gaat…

MartijnV Schreef:

Mazzelaar :slight_smile: niet te veel laten lopen nu hij nog
vies is. Misschien laten schoonmaken en van
genieten?

Wie weet hoe je er bij loopt als je met
pensioen gaat…

hmm, daar heb je wel gelijk in ja.

want zoals een oud brabantsch spreeckwoord zegt: “uitstellen kan altijd nog!” :smiley:

Even gauw een foto gemaakt met de telefoon. Ik draag hem nu tijdens de nachtdienst. Horloge loopt erg mooi :slight_smile:

Nieuw glaasje uit Bangkok dus :slight_smile:

(tu)

(tu) Pracht horloge…ik kijk al uit naar de foto’s van het geklaarde project!

Groet, Justin