Ik ben nooit zo van de “fliegers” , vind het vaak teveel hommages (van met name IWC)…
Maar deze: tjongejonge wat prachtig!
Wat vinden jullie?
Die zijn er al een tijdje meen ik
Laco was samen met o.a. IWC een van de originele vijf horlogemakers die de bekende Flieger horloges maakte voor de Luftwaffe. Laco heeft dus per definitie net zoveel recht op dit model als IWC
Mooie chrono
Ik wil nog altijd eens zo’n ‘Erbstuck’ model irl zien. Zo’n derdegraads verwering, zo heet dat geloof ik(?) ziet er op foto’s zo gaaf uit
Mooi, maar de zoveelste Flieger Chrono met eta 7750 uurwerk. Niets bijzonders dus
Precies dit. Zelfde formaat, en zelfs hetzelfde uurwerk als een IWC 3717, maar dan minder mooi afgewerkt.
Dat wist ik niet, mijn excuses dan aan Laco
Ik bedoelde ook mn dat ik hem mooi vind, niet zozeer (technisch) bijzonder.
Bijzondere plaat met die ‘faded’ subdials.
Haha ik zal het doorgeven Interessant stukje geschiedenis hoor:
Five manufacturers produced the watches: A. Lange & Söhne, Wempe, Lacher & Company/Durowe (Laco), I.W.C., and Walter Storz (Stowa). Lange examples featured their in-house cal. 48 and cal. 48.1, and Laco used its Durowe cal. 5, which constituted the two German-made movements from amongst the manufacturers. Wempe and Stowa chose to use Swiss movements (the Thommen cal. 31 and Unitas cal. 2812 respectively), and I.W.C. used its own cal. 52T S.C. In 1938, Wempe had purchased the Chronometerwerk in Hamburg, which allowed them to assist Lange and Laco in watch production when these two manufacturers had trouble meeting demand (Lange also sent ébauches and cases to outside manufacturers for assembly and regulation)
Deze merken deden alleen de productie. Ontwerp en specificaties waren in handen van het Duitse rijksministerie voor de luchtvaart.
Graag beperken tot horloges.
WW2 is een ander forum.
Ze hadden er zeker Sinn in bij Laco
Toch erg ondergewaardeerd merk.
De miyota varianten zijn niet echt interessant maar de hoger geprijsde modellen zijn echt wel de moeite waard.
… want? Is Miyota te min? Het lijkt mij dat een merk als Laco zeker geen Miyota zou gebruiken als ze niet goed genoeg zijn. Daar hebben ze alleen hun goede naam mee.
Maar ook op dit forum komt Miyota nog wel eens voorbij als zijnde goeie uurwerken als ik mij niet vergis.
Niks mis mee hoor Miyota!
Alleen ze zijn niet voor niks 1/3 van de prijs of minder
Als je geen transparant deksel hebt zie je het uurwerk toch niet. Als ie gewoon op tijd en netjes loopt, who cares?
Maar goed daar zullen wij verschillen van mening denk ik
Een horloge is toch niet alleen het uurwerk?
De kast, wijzerplaat, en wijzers zijn gewoon minder bij de Miyota versies, daarom vind ik ze niks
Wat de Laco van TS betreft, ik vind hem mooi, hij heeft alleen de typische rechte Laco lugs. Die maken dat het horloge groter draagt.
Ik vind het erg generaliserend maar goed.
Sorry maar dat snap ik niet…. Wat vind je generaliserend aan het kwaliteitsverschil verschil in afwerking?
Zie hier meer info over 't verschil tussen de Miyota- en ETA-versies:
In afwerking scheelt 't echt niet zo veel.
I rest my case.
Bedankt voor de link