Rond de $ 64.000,00
Eeuwig zonde dat LF zich niet āverlaagtā tot een stainless-steel kast. Doordat ze slechts edelmetalen kasten produceren is zoān klokje in bezit hebben voor de average Joe eigenlijk onmogelijk. Zou wat zijn als ze met zulke hoogwaardige uurwerken in de ā¬5.000-ā¬10.000 bracket komen concurreren, in een stainless-steel kast dus.
+1!
Volgens mij zijn de kosten van het edelmetaal niet bepalend voor de prijs van dit soort horloges. Goudprijs is momenteel iets van 35.000 Euro per kg. Stel dat er 50 gram goud in zoān kast zit, dan kost dat 1750 Euro, dat is ongeveer 3% van de verkoopprijsā¦
Goed punt. Maar er moet toch enige ratio in zitten? ā¬50.000 aan arbeidskosten lijkt me ook stug.
- Ratio
- Horloges uit deze prijsklasse
Pick one
Volgens mij meer bedrijfsstrategie. Een duurder horloge is onbereikbaarder en daardoor begeerlijker, maar je verkoopt er wel minder. Je moet dan het aantal horloges dat je denkt te kunnen verkopen voor een bepaalde prijs afzetten tegen de kosten die je maakt om je hele toko te runnen.
Het zijn dus niet alleen materiaalkosten en arbeid, maar de kosten van de totale bedrijfsvoering + winst en dat gedeeld door het aantal horloges dat je gaat verkopen.
Een groot deel van de kosten zit bij een dergelijk horloge denk ik ook in de R&D. Deze horloges worden in een zeer kleine oplage gemaakt en zijn daardoor ook zo exclusief. Bij bijvoorbeeld ETA kunnen de R&D kosten verdeeld worden over een veel grotere oplage.
Ben er niet kapot van.
Zwarte wijzertjes op de zwarte subdials dus weer slecht afleesbaar.
Kast ben ik ook niet stuk van.
De āgewoneā horloges van L.F. vindt ik persoonlijk veel fraaier.
De prijs kan ik ook niet rechtvaardigen zoals hierboven al is geopperd, maar ja dat heb ik wel met meer merken.
groetjes Lenno
Wat dat betreft is horloges verzamelen wel een democratische hobby: exorbitant duur(der) wil (meestal) niet zeggen dat een horloge daarmee ook mooier is!
Of zoals in dit geval: een kleurloos oerlelijk mokkel!