! Nieuwe lay-out Horlogeforum.nl!

Ik zat me al langere tijd te ergeren aan de lay-out van horlogeforum.nl. Ik heb daarom eind vorig jaar maar eens een bedrijf, Mindwarp
http://www.mindwarp.nl/
, benadert met de vraag of ze eens wilde kijken naar de mogelijkheden het forum zo te verbouwen dat het geheel er een stuk strakker uit ging zien maar tegelijkertijd de geschiedenis bewaard bleef. Zonder geschiedenis geen forum!

Ze begrepen blijkbaar perfect wat mijn bedoeling was en al gauw stond er een eerste voorstel klaar. Na wat aanpassingen hier en daar heb ik het nieuwe forum kort getest met Hans M., Freddy en John Sr. (bedankt jongens/heren!) en na nog wat op en aanmerkingen en dus aanpassingen was ik helemaal tevreden!
Vanmiddag moest de oude database met posts en andere gegevens over, vandaar dat het forum even offline was maar dit is nu klaar.

Ik hoop dat jullie het een flinke verbetering vinden, ik ben er in ieder geval erg blij mee!

1 like

Complimenten Henrik ziet er strak uit.

Strak maar in de geest van de oude site. prima :slight_smile:

NB. Wat ik trouwens nog wel eens zou willen zien in de toekomst ->
Een icoontje in de onderwerpregel met daarin een camera ofzo als er foto’s in de post staan.

Ziet er mooi strak uit. Mijn complimenten.
Ik bespeur alleen maar 1 klein nadeel en dat is dat die het onderwerp niet meer in een nieuw venster opend.

Mvg Dennis.

Henrik met de tijd mee…compliment!!

Super strak en zeker bij de tijd!
Complimenten.
Ralph

Klopt, ontdek ik ook net. Ga ik wat aan doen.

FF wennen maar ziet er strak uit,

Ik bespeur net als Dennis alleen 1 klein nadeel en dat is dat die het onderwerp niet meer in een nieuw venster opend

Probeer maar eens uit!

Hulde, echte verbetering!

Een suggestie: is het ook mogelijk om in 1 keer alle reacties te kunnen lezen als je een thread open klikt? Dat scheelt een hoop geklik.

dat kan al.
Als ik een thread open staan alle replies onderelkaar…

Uhhhmmm, ben ik nou de enige zeikerd die de witte letters op de gele ondergrond (de “kop-rij”, en de “rij” boven dit invulvak: Ga naar - Forumoverzicht enz. ) niet meer kan lezen??? Of kan ik de kleuren ergens aanpassen??
Verder ziet het er idd strak uit! (tu)
Groet,
Paul

Ziet er mooi uit hoor.
Was het wachten waard

Huh? Hoebedoelu? Doe me even een screenshop Paul.

Inderdaad. Bij “Mijn Profiel” kun je verschillende vormen van in en uitklappen en treaded of onder elkaar kiezen. Je kunt ze zelfs afwisselen.

Het is heel mooi geworden Henrik! Ook heel handig zijn de directe links naar de marktpagina en de merkenlijst op de ‘homepage’. Met name die laatste gebruik ik regelmatig als hier iets voorbij komt dat ik nog niet ken. Wat ook goed is zijn de pijltjes rechts bovenaan om naar de volgende discussie te gaan. Met 1 hand op de muis en de andere hand boven de ‘Home’-toets kan ik aan het begin van de avond heel snel door de berichten van de dag (en dat worden er gelukkig steeds meer!).

Gerwin

Aanvulling: is het ook mogelijk dat het draadje dat ‘actief’ is weer een kleurtje krijgt? Ik switch van draad naar draad door het venster te sluiten (macht der gewoonte), maar moet elke keer zoeken welk draadje ik net heb bekeken.

Bijgaand de screenshots van de twee “rijen” die op mijn scherm dus witte letters op een gele ondergrond zijn, maar wellicht is dit te wijten aan mijn PC?? (ook vintage)

Bovenaan het scherm:

Boven het “invooerscherm”:

Groet,
Paul

Hallo Paul
Het ziet er bij mij anders uit ,dus zal wel aan jou vintage liggen :wink:

Hmmm… nee, dat is niet de bedoeling. Wat gebruik je voor computer (Apple?) en browser?
Misschien dat je je cache moet legen (ik heb werkelijk geen idee)? Ik zal het morgen anders aan Mindwarp vragen…

Henrik er moet me nog 1 verbeterpunt van het hart.

Als je quote staan er nu een paar pijltjes voor de quote.
Het zou duidelijker zijn als de tekst die ge-quote wordt in een anders-gekleurd blok komt te staan.
Nu lees je alles in 1 kleur door.
(of is dit ook een layout keuze mogelijkheid die ik zelf gewoon niet aan heb staan?)