Voor de “desk ingenieur”? Erg stijlvol (tu)
Een van de weinige “simpele” horloges die me kan bekoren. Ziet er gebalanceerd en “af” uit, weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Brutus Schreef:
Heel veel plezier met je fantastische aanwinst!
+1 Kan me voorstellen dat een Rolex hiervoor moet wijken!
Prachtige horloge, alleen het woordje "ingenieur"
had men weg moeten laten.
Ingenieur van IWC staat bij mij nl. voor een
horloge met een weekijzeren binnenkast om de
magnetische invloeden buiten de deur te houden.
Dat is ook mijn vraag, een IWC Ingenieur staat bij mij voor een anti-magnetische waarde van 80.000 A/m (oftewel 1000 Gauss). Hoe je dat doet met een glazen achterkant is me een raadsel.
hele mooie IWC (tu) ik zou zeggen: goeie ruil…
lencoth Schreef:
Brutus Schreef:
Heel veel plezier met je fantastische aanwinst!
+1 Kan me voorstellen dat een Rolex hiervoor moet
wijken!Prachtige horloge, alleen het woordje
"ingenieur"
had men weg moeten laten.
Ingenieur van IWC staat bij mij nl. voor een
horloge met een weekijzeren binnenkast om de
magnetische invloeden buiten de deur te houden.Dat is ook mijn vraag, een IWC Ingenieur staat bij
mij voor een anti-magnetische waarde van 80.000
A/m (oftewel 1000 Gauss). Hoe je dat doet met een
glazen achterkant is me een raadsel.
Hoi heren,
jullie hebben gelijk,dit horloge is een nieuwe interpretatie van een ingenieur uit 1955 toen het eerste antimagnetische horloge met een automatisch uurwerk.
Er is een serie vintage gemaakt met de iconen van iwc als uitgangspunt;deze hebben ALLEMAAL een glazen achterkant om de mooie moderne eigen uurwerken te aanschouwen.
De ingenieur dus ook!
Er staat ingenieur op omdat hij er uitziet als de oude ingenieur en die ingenieur ook uitgangspunt voor deze moderne interpretatie is;in mijn ogen dus helemaal terecht.
De tijd is allang voorbij dat dit horloge een echte toolwatch was en gedragen diende te worden door een ingenieur
Ik heb eerder de moderne door Gerald Genta ontworpen iwc ingenieur gehad maar voor mij is de weekijzeren binnenkast niet meer dan een gimmick nu voor modern gebruik(er zijn van de "nieuwe ingenieur trouwens ook uitvoeringen met glazen achterdeksel en ook daar staat gewoon ingenieur op)
Ik zou de glazen achterwand van dit horloge in ieder geval niet willen ruilen voor een weekijzeren binnenkast!
Maar iedereen maakt zijn eigen keuzes toch?