De longines mastercollection is op de schop gegaan. Wat vinden jullie ervan?
https://www.longines.com/nl/watches/master/master-collection?
Wel fraai maar wel jammer dat er niets tussen de 34 en 41mm zit. Zou zelf liever 39 of 40 gehad hebben voor dit soort horloges.
Erg fraai. Longines is goed bezig imho.
Erg mooi. Ben zelf gecharmeerd van de lichtblauwe in 39mm.
Misschien een keer passen.
Er staan 39ers in de lijst.
Oeps iets te snel gekeken🤔. Dan zeker fraai.
Jammer dat op sommige modellen de datum nog steeds te ver naar binnen staat voor de grootte van de kast. Swatch groep weigert al jaren om hun kasten wat kleiner te maken of om er dan desnoods passende datumschijven bij te ontwerpen. De Monopusher was beter geweest in 38mm, heeft een mooie dikte voor die maat.
Wat me opvalt is dat de huidige speedy Reduced 14,75mm dik is, wat kolder is voor 7000 Euro. Dan is de Longines chronograaf beter doordacht. Maar op het eind van de rit is het allemaal net niet voor mij. Dit zie je goed bij het verschil tussen de 34 en 41mm modellen hiervan:
https://api.ecom.longines.com/media/catalog/product/w/a/watch-collection-longines-master-collection-l2-950-4-73-6-563e42-hero.png?w=828
(Foto’s uploaden werkt niet, je krijgt een Amazon S3 error)
Men heeft het altijd over Seiko en QC en zo, maar Seiko maakt negen van de tien keer wel horloges waar horloge en uurwerk qua proporties op elkaar afgestemd zijn. Dat doen ze heel erg consistent, en Swatch groep doet dat consistent verkeerd. Wat mij betreft had er een 37 of 38mm versie moeten zijn in plaats van een 39mm, en had het bij 39 juist op moeten houden. Dit zijn de horloges er niet naar om een 41mm uit te brengen.
De kritiekloze berichtgeving van Fratello kan me storen. Ik begrijp wel dat ze onder anderen door Swatch groep gewoon als marketing kanaal betaald worden, maar kom op, mennekes, een hint van kritiek moet toch kunnen?
Vooralsnog zijn voor mij de Ultra Chron 37, de Conquest Heritage, en de Spirit serie de horloges waar Longines het van moet hebben. Helaas hebben ze de LLD 36mm gedag gezegd, die was ook top.
Trouwens, ben ik nu de enige die vind dat de wit-blauwe varianten gewoon een Tudor 1926 hommage zijn? Daarvan zijn de 39mm varianten ook al net te groot.
Eens hoor. Die tudor vond ik ook al lelijk ![]()
Ik spot Tudor, Rolex, Omega, …
Er is weer veel kalkpapier verbruikt daar.
Doe mij deze maar
Niets aan
Welke omega en rolex zie jij dan die gekopieerd zijn?
Rolex 1908 52506 = L2.949.4.99.2
Seamster Aquaterra 220.10.41.21.03.005 = L2.950.4.99.6
Jammer dat we geen foto’s kunnen posten, maar probeer eens dit in Gemini:
Dear Gemini, can you design a watch with the brand Longines on it, that is inspired by the Rolex 1908 52506 color, the Seamster Aquaterra case 220.10.41.21.03.005 and the Tudor 1926 dial m91450-0010? Please make a picture of it.
In mijn hoofd is Longines nog steeds een sexy merk met een fantastische geschiedenis en stijlvolle, mooie horloges. Maar als ik dan de nieuwste modellen langs zie komen dan is het imo in creatieve variaties op horloges die we al gezien hebben bij andere merken. Wellicht is dat tegenwoordig de gang van zaken, inspelen op wat verkoopt, maar ik vind het toch zonde. Ik had het mooi gevonden als ze hadden gebouwd en doorontwikkeld op hun heritage.
Ik heb toevallig een aqua terra om vandaag.
Heb er nog nooit een longines in gezien, ook een van de redenen dat ik deze heb naast mijn paar Longines horloges. Maar goed ik kan er ook naast zitten.![]()
De mastercollection bestaat toch alweer ruim 20 jaar, dus ze borduren aardig verder op hun eigen collectie.
De heritagemodellen zijn ook in mijn optiek de leukste maar welke zou je dan nog gereïncarneerd zien worden?
De mooiste zijn al gedaan.
Ik vind de nieuwe monopusher en de Big Eye toch wel hele mooie Longines ![]()
Sorry ik had inderdaad wat specifieker in mijn opmerking moeten zijn. De originele compressor en skin diver van Longines zijn echt fantastisch en hun eigen hommages heel mooi. Maar als ik maar de Hydroconquest kijk en naar de Conquest dan lijkt het meer alsof ze eerst maar andere merken gekeken hebben dan naar hun eigen achtergrond. Ik zie in die twee modellen weinig verwijzingen of relaties met eigen oude modellen en design elementen.
(Correct me if I’m wrong!)
De conquest kan ik me in vinden, maar de nieuwe hc borduurt toch wel verder op de voorgaande hc.
Dat gezegd hebbende, de hc lijkt op veel duikers en veel duikers lijken op de hc.![]()
Beide horloges heb ik trouwens.
Verder borduren op de ld vond ik trouwens verschrikkelijk met al die kleurtjes en kleinere maten.
![]()
Zoveel mensen zoveel meningen
![]()
![]()