Nieuwe Longines pilot

moet toegeven dat die meer puur pilot is dan mijn Air-King idd :slight_smile:. Wel serieus overwogen destijds ook!

1 like

Klopt maar er wordt in de praktijk pas verwijderd nadat er iets van gezegd wordt :wink:

#gratizreclame :smiley:

2 likes

Wie weet hoeve die chrono kost, ik zie het ni zo gauw

Net geen 3k, haal er voor het gemak nog 20/30% vanaf

Tja als ik moest kiezen tussen de Air-King of de Iwc dan had ik dezelfde keuze gemaakt ja 100%.

1 like

Aaaahhh zit dagelijks wel een paar uur op het forum rond te hangen, maar dit wist ik dus niet. Thanks voor de headsup! :+1:

1 like

Thnx! Groot longines fan hier

1 like

leuke nieuwe serie, ik vind de zwarte chrono het best geslaagd maar de fake patina datum is een afknapper.

Ik vind hem een beetje 13 in een dozijn en het is ook niet echt een koopje. De Longines HydroConquest zit net boven de € 1000,- als ik me niet vergis en dan vraag ik me wel af wat hier de veel horgere prijs rechtvaardigt (de duiker heeft denk ik betere specs, behalve dat deze flieger iets beter wordt afgeregeld/cosc)

1 like

2K voor de date was ook duurder dan ik had verwacht idd. De hydro is volgens mij wel met de nieuwste update ook stuk duurder geworden. Die hydro krijgt vaak updates…

Dat had ik nog niet gezien, had even vluchtig alleen bij de date variant gekeken.

Goed nieuws!

Ze hebben naar de IWC Mark gekeken, hem beter gemaakt en een stukje goedkoper :wink:

Maar ik snap je punt, een chronometer uurwerk wordt zo in verhouding wel wat aan de prijs misschien :grimacing:

3 likes

Hoezo beter…

2 likes

Longines gebruikt een Chronometer ETA uurwerk tegenover een Sellita 300SW
En applied indices waar IWC de gedrukte indices gebruikt

1 like

Alsof IWC gewoon een standaard Sellita in hun horloges doet :rofl: Ik denk dat jij wel beter weet Roy. Dus deze is objectief zeker niet beter dan IWC maar in ieder geval wel duurder :slight_smile: Daarnaast hebben merken als IWC en Laco en Stowa ook nog eens echte heritage m.b.t. fliegers.

NB. Applied indexes heeft mijn Seagull 1963 flieger chrono ook…

Ik zou ook liever de IWC hebben hoor begrijp me niet verkeerd . Mede door de

Maar ik vind de prijs van deze Longines meer dat reeel. Ik heb hem nog niet irl gezien dus de afwerking zou een pintje kunnen zijn. Die vond ik met name bij de oudere

echt ruk … dat zou een punt van kritiek kunnen zijn. Afwerken kunnen ze bij IWC prima :smiley:

Ik niet, maar dat is subjectief natuurlijk. Het is bij horloges nu eenmaal “wat de gek er voor geeft” cq. emotie en beleving. Dat snap ik ;-). Maar als ik met mijn vakantiegeld de stad in zou gaan voor een mooie flieger zou deze bij mij geen serieuze kandidaat zijn. Longines blijft, ook voor mij, natuurlijk wel een mooi merk!

1 like

Misschien omdat ik er in m’n hoofd al automatisch 25% af haal :sweat_smile: wat in de praktijk wel zo werkt bij Longines horloges … heb je voor €1500 toch een leuk vliegertje :smiley:

Bedankt Tecco, je hebt me weer gered van een NA, ik was al op chrono24 aan het kijken naar zo’n vlieger. Heel speciaal is hij eigenlijk niet nee :joy:

1 like

En Longines niet dan? Misschien eerder als pilot of aviator.

1 like

De combi blauwe dial en band is prachtig!

1 like