Nieuwe Longines Skindiver

Is op Basel paar keer op de foto gezet maar nog niet officieel gepresenteerd. 42mm maar veel meer info is er niet. Bijgaand de beste foto die ik tot nu toe heb kunnen vinden (van Jocke)

Vind m wel cool (geen fan van nep vintage lume, maar hier stoort t niet mega) maar ben benieuwd naar de prijs en of ie plexi heeft.

10 likes

I like. Heb de indruk dat Longines niet slecht bezig is. Ze vallen mij alleszins steeds meer op. Die Legend Diver in 36mm, zelfs die nieuwe conquest VHP… Ooit komt er eentje in huis!

1 like

Heel mooi horloge. Wel enigszins een case die me erg doet denken aan de Oris 65, maar ik vind de 65 ook prachtig. De vintage uitstraling bevalt mij ook wel. Longines is duidelijk licht aan t upgraden

Edit: ik zie wel enorme lange lugs op bovenstaande foto. Ben benieuwd of dat nog lekker draagt

2 likes

42mm…:weary:

4 likes

Slaat inderdaad nergens op. Nu moet ik wel bij vintage blijven :smiley:

2 likes

Kwam overigens deze ook tegen in de fotorapportage van Jocke. Ook nog nergens online gezien. Wel mooi!

29 likes

42mm… heeeerlijk vintage hoor

1 like

Mooi! Welke formaat heeft deze?

De originele Legend Diver was ook 42mm. Het kan dus wel een vintage maat zijn.

2 likes

Véél te groot, hadden ze deze 36 tot zelfs 38mm gemaakt was het ok geweest. Zelfde verhaal met die Certina PH200 reissue.

2 likes

Tof hoor. Lugvorm ben ik nog niet helemaal over uit.

Die 41/42mm super compressors zijn bijna ondraaglijk groot :stuck_out_tongue:

Los daarvan is dit geen super compressor en was dit vroeger nooit in 42mm uitgekomen.

2 likes

Het origineel komt in de buurt met 40mm, wel jammer dat ze er inderdaad die twee mm erbij hebben gesnoept.

Meer live foto’s en first impressions via: https://www.lesrhabilleurs.com/baselworld-2018-longines/

3 likes

Ik ben allang blij dat ze er geen lelijke datum op hebben gezet.

4 likes

Die is inderdaad nergens op de Tag website te vinden, maar als de afmetingen niet over the top zijn is’t wel een prachtige heritage uitvoering :slight_smile: ben benieuwd naar de specs!

1 like

Sodeju die Autavia is wel lekker zeg. Heel rustig en gebalanceerd. :+1:

Ben ook benieuwd naar meer info.

2 likes

Ja dit dus… Zonde

1 like

Hij is zeker mooi, maar ik vind hem persoonlijk te groot. :slightly_smiling_face:

De vintage trend in horlogeland werkt niet altijd goed uit, vind ik. Het is lastig om een nieuw horloge uit te brengen met een vintage karakter dat niet richting kitsch neigt. Meestal slaagt Longines er met zijn Heritage-modellen prima in om dit te vermijden. In dit geval echter niet, vind ik. Met dat veel te grote formaat en die fake verkleurde lume is het in mijn ogen slechts een parodie op het origineel. Nog los van de foeilelijke, veel te grove band met die eeuwige side stitchings waar ik zo’n hekel aan heb. :persevere:

Longines heeft prachtige vintage horloges, voor het ETA tijdperk maakten ze veel uurwerken zelf. In die tijd behoorden ze bij de top, sommige kalibers zijn vrij legendarisch te noemen. Hiertussen zitten echte pareltjes, maar dan moet je wel van een vintage (veelal 35mm) formaat houden :slight_smile:

3 likes