Is op Basel paar keer op de foto gezet maar nog niet officieel gepresenteerd. 42mm maar veel meer info is er niet. Bijgaand de beste foto die ik tot nu toe heb kunnen vinden (van Jocke)
Vind m wel cool (geen fan van nep vintage lume, maar hier stoort t niet mega) maar ben benieuwd naar de prijs en of ie plexi heeft.
I like. Heb de indruk dat Longines niet slecht bezig is. Ze vallen mij alleszins steeds meer op. Die Legend Diver in 36mm, zelfs die nieuwe conquest VHP… Ooit komt er eentje in huis!
Heel mooi horloge. Wel enigszins een case die me erg doet denken aan de Oris 65, maar ik vind de 65 ook prachtig. De vintage uitstraling bevalt mij ook wel. Longines is duidelijk licht aan t upgraden
Die is inderdaad nergens op de Tag website te vinden, maar als de afmetingen niet over the top zijn is’t wel een prachtige heritage uitvoering ben benieuwd naar de specs!
De vintage trend in horlogeland werkt niet altijd goed uit, vind ik. Het is lastig om een nieuw horloge uit te brengen met een vintage karakter dat niet richting kitsch neigt. Meestal slaagt Longines er met zijn Heritage-modellen prima in om dit te vermijden. In dit geval echter niet, vind ik. Met dat veel te grote formaat en die fake verkleurde lume is het in mijn ogen slechts een parodie op het origineel. Nog los van de foeilelijke, veel te grove band met die eeuwige side stitchings waar ik zo’n hekel aan heb.
Longines heeft prachtige vintage horloges, voor het ETA tijdperk maakten ze veel uurwerken zelf. In die tijd behoorden ze bij de top, sommige kalibers zijn vrij legendarisch te noemen. Hiertussen zitten echte pareltjes, maar dan moet je wel van een vintage (veelal 35mm) formaat houden