De Escale Spin Time Tourbillon Central Blue…
De roterende vierkantjes stellen de hoeken van Vuitton koffers voor …
Hier is het dus bijna 10 over 10 …
Prijs zal rond de € 40.000 liggen …
De Escale Spin Time Tourbillon Central Blue…
De roterende vierkantjes stellen de hoeken van Vuitton koffers voor …
Hier is het dus bijna 10 over 10 …
Prijs zal rond de € 40.000 liggen …
Schappelijke prijs. Kun je ook 40 tassen voor kopen, volgens mijn vrouw…
En ik maar denken dat het de V van Victa is. De technologie is indrukwekkend, maar het ontwerp is Louis Vuitton op het vulgaire af.
Ik plaats Louis Vuitton in hetzelfde rijtje als Nike, Adidas en een willekeurig ander sportmerk, maar ook merken als Gucci of het vroegere Abercrombie & Fitch. Ze hebben/hadden er allemaal een handje van om overal enorme logo’s op te plakken. Dit dus:
Een vrijwel onleesbaar horloge dat om een enorme V lijkt te draaien doet het niet voor me. Da’s jammer, want het idee is tof en de kleurstelling doet het ook goed.
Hoewel ik begrijp wat je bedoel, plaats ik ze daar dus niet. Ze zijn onderdeel van de LVMH Group, wellicht de grootste holding van luxe merken. Ook op het gebied van horloges hebben ze het e.e.a., te weten o.a. Bulgari, Hublot, TAG Heur & Zenith. V.w.b. Louis Vuiton, die heeft haar eigen manufactuur, La Fabriques du Temps. Dus nee, het is niet zomaar het zoveelste sport- of modemerk
Waarom gedraagt de ontwerpafdeling zich daar dan niet naar?
Ze laten zien wat ze kunnen. Een vrij normaal fenomeen in Haute Horlogerie. Art for Art’s sake.
Vaak vind ik dat soort horloges niet mooi, deze dus ook niet, maar waardeer wel de techniek. Hier ook.
Ik zat er nog aan te denken om dat aan te stippen maar liet het na in m’n eerste reactie: De vraag of Louis Vuitton een “echt” horlogemerk is of een modemerk, is voor mij niet echt interessant.
Als je goeie, mooie, functionele of kunstzinnige horloges maakt, maakt het mij echt niet uit of je Michael Kors, Louis Vuitton, Rolex, Seagull, Apple of Invicta heet.
De enige reden dat ik het niet cool vind is omwille het merk- en label-fetisjisme.
Dat dus. Helemaal mee eens, het is een fascinerend mechaniek.
Bij dit soort horloges ben ik altijd benieuwd wie dit gaat repareren als het stuk gaat en hoeveel het gaat kosten (dan praat ik over het uurwerk)
Ze maken best mooie tassen natuurlijk maar horloges moeten ze niet aan beginnen dat blijkt uit dit model.
Als je mooie techniek verpakt in zo een afgrijselijke verpakking dan houdt het voor mij al helemaal op.
groetjes Lenno
Als je daar over zorgen gaat maken, dan hoor je niet tot de doelgroep
Het is interessant om “merk- en label-fetisjisme” en Rolex & Apple in één zin te gebruiken. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik laat bijv. regelmatig kleding, die me op zich bevalt, aan me voorbij gaan omdat er een merk opstaat.
Daarentegen lijdt wellicht ik aan “reverse-snobism”. Daarom koop ik soms een Grand Seiko, denk ik…
origineel is het wel…