Nieuwe lunette inleg voor de SKX171. Welke camo zulu er bij?

Hoi! Deze week kreeg ik een nieuwe inleg (DLW lume SKX style) binnen voor de lunette van mijn SKX171. De lunette zelf is een originele van de SKX007 overigens. Zo zwart op zwart, vind ik zo mooi staan met een gave zulu camouflage band. De zulu die ik nog had, zie foto, zag er in mijn herinnering toch beter uit dan in werkelijkheid.

Mijn vraag aan jullie: wat is een kwalitatief goede en mooie 22mm camouflage zulu band, liefst 3 rings? Ik vind de zulu met dat grovere hardware mooier dan een nato, dus zulu is wel een vereiste. Ik kom veel sites tegen maar kan me niet goed inleven in de kwaliteit.

Alvast dank voor jullie reacties!
Groet, Jelle.

1 like

Sorry Jelle, je hebt de prachtige SKX171 totaal verknalt.

:cry:

Zo hoort het:

3 likes

Qua band of qua lunette? Ik heb de originele lunette en band ook nog hoor. Maar de 007 lunette vind ik gaver en ik droeg deze de laatste tijd op de originele 007 rammelende jubilee band. De uitstraling van de 007 vind ik erg mooi, maar dan wel met de 171 wijzerplaat.

Edit: qua lunette dus… Kan ik er ook wel weer een keer op zetten. Welke band is dat?

Het is een oyster band via Monsterwatches met daaraan een originele Seiko clasp.

1 like

Niemand?

Ik vind deze wel erg stealth…:grimacing:

3 likes

Grappig genoeg vind ik de bezel van een 171 zo spuuglelijk dat ik “kill it with fire” neigingen krijg.

Ik vind, en vond, de wijzerplaat van de 171 dan weer veruit superieur aan de 007, dus een 171 met 007 bezel is voor mij de totale SKX perfectie. Niet gaan rommelen met aftermarket lumed inlays, gewoon Seiko-only onderdelen.

Hulde.

En dan wel een aftermarket band er op. A propos heiligschennis. :slight_smile:

https://www.miros-time.de/zulu-bänder/zulu-hc-5-ring/

Hij doet geen camo, maar wel groen. Miros NATO’s en Zulu’s zijn vele malen beter dan de banden van bijvoorbeeld CSN. Echt heel goed.

Ook geen camo, maar ook op basis van goede ervaringen met hun straps:

Watchgecko. Wederom prima kwaliteit. Net als MirosTIme lubberen deze ook niet.

2 likes

https://www.miros-time.de/zulu-bänder/zulu-hc-5-ring/

Heeft wel een camo maar die is 18mm…

De forumsponsor heeft deze

Wel geprint

1 like

Roerond mee eens.

2 likes

Zulu HC 5 Ring Uhrenarmbänder - Miro's Time 2

Hij doet geen camo, maar wel groen. Miros NATO’s en Zulu’s zijn vele malen beter dan de banden van bijvoorbeeld CSN. Echt heel goed.

Ik heb een Zulu Kingsize sandfarben 22 mm Stegbreite besteld. Lijkt me erg mooi en ik ben zeer benieuwd naar de kwaliteit.